Awaria na kolei

i

Autor: Dawid Olszewski

Paraliż PKP Intercity. Jak zwrócić bilet i odzyskać pieniądze za bilet?

2022-03-17 11:24

Polska kolej została sparaliżowana przez awarię w kilkunastu centrach sterowania. Usterki urządzeń sterowania w kilkunastu lokalnych centrach sterowania odpowiedzialnych za prowadzenie ruchu kolejowego, wystąpiły w czwartek ok. godz. 4:00. Awaria objęła swoim zasięgiem ok. 820 kilometrów linii kolejowej w kraju. Jak poinformowało Intercity, skutki dla pasażerów będą odczuwalne bardzo długo. Czy można zwrócić bilet za przejazd, który nie odbył się z powodu awarii?

Opóźnienia pociągów PKP Intercity. Awaria czy atak?

Awaria w PKP Polskich Liniach Kolejowych objęła 19 z 33 Lokalnych Centrów Sterowania wyposażonych przez Alstom. Niektóre pociągi mogą w ogólne w czwartek nie zostać uruchomione . Jak informowała firma, ponieważ zasięg tych awarii jest niemal krajowy, wobec tego oczywistym jest, iż część pociągów nie zostanie w dniu dzisiejszym w ogóle uruchomiona. Dodał, że awaria dotyczyła systemu sterowania ruchem kolejowym i objęła takie lokalizacje i ciągi kolejowe jak od Krakowa w kierunku Węglińca, okolice Koluszek, linię E20 od Warszawy do Konina oraz linia nr 9 od Warszawy do Gdańska.

PKP PLK poinformowały wcześniej, że w czwartek ok. godz. 4:00 na sieci kolejowej wystąpiły usterki urządzeń sterowania w kilkunastu lokalnych centrach sterowania odpowiedzialnych za prowadzenie ruchu kolejowego. W związku z czym występują opóźnienia pociągów przekraczające nawet kilkadziesiąt minut. Możliwe jest też odwoływanie pociągów i wprowadzenie zastępczej komunikacji autobusowej lub zmiana tras pociągów. - Kolejarze opanowują sytuację po wystąpieniu awarii w 19 Lokalnych Centrach Sterowania, ale problem nie dotyczy wyłącznie Polski i ma charakter globalny - poinformował w mediach społecznościowych minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Przyjaciele zginęli pod pociągiem intercity

PKP Intercity prosi pasażerów o rozważenie rezygnacji z podróży w czwartek 17 marca, w związku z awarią urządzeń sterowania ruchem - poinformował przewoźnik w mediach społecznościowych. "W związku z występującymi na sieci kolejowej usterkami urządzeń sterowania odpowiedzialnymi za prowadzenie ruchu kolejowego prosimy o rozważenie rezygnacji z podróży naszymi pociągami 17 marca br. Pasażerowie otrzymają zwrot kosztów za bilet bez potrącenia odstępnego" - napisano PKP Intercity na Twitterze. Dodano, że mogą występować duże opóźnienia w kursowaniu pociągów, mogą być one kierowane na inne trasy, a za pociągi, które nie będą mogły ruszyć, wprowadzona zostanie komunikacja autobusowa.

Przewoźnik poinformował też, że działa specjalny zespół złożony z przedstawicieli zarządcy infrastruktury i przewoźników, by na bieżąco organizować ruch pociągów. Na stacjach i przystankach podawane są komunikaty o bieżącej sytuacji. 

Sonda
Czy spotkało Cię coś przykrego w pociągu?

Jak dostać zwrot pieniędzy za bilet PKP?

W przypadku standardowych opóźnień, pasażerom przysługuje rekompensata: 25% ceny biletu jednorazowego w przypadku opóźnienia wynoszącego od 60 do 119 minut, 50% ceny biletu jednorazowego w przypadku opóźnienia wynoszącego 120 minut lub więcej.

Zwrot biletu przed terminem przejazdu nie powinien być problemem. Każdy przewoźnik podaje informacje na swojej stronie internetowej. W przypadku biletów zakupionych w kasie, należy się z nimi po prostu udać do okienka informacji. Można to zrobić na dowolnej stacji - nie tylko na tej, na której dokonaliśmy zakupu. Wraz z biletem należy dołączyć blankiet niewykorzystanego biletu (można go wydrukować z pliku dostępnego na stronie, lub poprosić w okienku). Gotówka jest wypłacana od ręki. W standardowej procedurze, kwota jest pomniejszana o 10 proc. W przypadku zmiany terminu wyjazdu nie tracimy wspomnianej kwoty, ale jeśli bilet na kolejny przejazd jest droższy - należy uiścić różnicę. Według informacji Intercity, z powodu aktualnej awarii pasażerowie, którzy zakupili bilet w kasie otrzymają zwrot za bilet bez potrącenia odstępnego.

Zwrot biletu po zakupie w internecie

W przypadku biletów zakupionych w Internecie, pieniądze przelewana są na konto. Podczas czwrtkowej awarii PKP prosi jednak, aby o zwrot kosztów za bilet na unieruchomiony pociąg wnioskować w drodze reklamacji. W serwisie Intercity należy znaleźć dział "Obsługa Klientów" a następnie wybrać link "Zgłoś reklamację/ wniosek o zwrot" a następnie z rozwijanego menu wybrać temat "Zwrot należności za niewykorzystany bilet".

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Najnowsze

Materiał sponsorowany