Poczta Polska zdecydowała, że żadne przesyłki nie będą dostarczane pod adresy osób, które zostały objęte kwarantanną. Spółka radzi, aby w takim przypadku skorzystać z opcji zlecenia przedłużonego przechowywania paczki rejestrowanej. Standardowo klienci mogą skorzystać z usługi przechowania przesyłki nawet do czterech tygodni od pierwszej próby doręczenia. Odpowiedni formularz można złożyć przez stronę Poczty Polskiej. Opłata zależy od okresu przechowywania i jest naliczana każdorazowo przy odbiorze przesyłki według cennika. Usługa nie dotyczy przesyłek nadawanych na zasadach specjalnych. Rozwiązanie wprowadzone przez Pocztę Polską oznacza wyjątkowe wstrzymanie biegu terminu awizacji w okresie przechowania. Podjęcie próby doręczenia przesyłki nastąpi dopiero po zakończeniu kwarantanny przez adresata.
Czytaj również: Koronawirus w Polsce. PZU przekaże 200 aut służbom medycznym
Osoby objęte kwarantanną nie muszą tego faktu zgłaszać Poczcie Polskiej, Spółka otrzymuje ich adresy na podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia z 20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz. U. poz. 491). Poczta jest również w stałym kontakcie z regionalnymi inspektorami sanitarnymi. Renty i emerytury będą doręczany na wskazany adres przy zachowaniu wszelkich zasad bezpieczeństwa.
Zostaw zaliczkę u przedsiębiorcy. KIG pomaga firmom dotkniętym przez koronawirusa