Nowa strategia Banku Pocztowego w maju. Brak planów sprzedaży
W maju 2025 r. planujemy zaprezentować nową strategię Banku Pocztowego, który jest integralną częścią Poczty Polskiej - poinformował prezes Poczty Polskiej Sebastian Mikosz. Nie jesteśmy zainteresowani sprzedażą Banku Pocztowego - dodał.
"Wyniki Banku Pocztowego za 2024 r. traktujemy jako punkt wyjścia do zaprezentowania w maju strategii usług finansowych w Grupie Poczty Polskiej" - powiedział Mikosz.
Jak dodał, celem aktualizacji strategii Banku Pocztowego ma być znaczące zwiększenie roli usług finansowych w sieci Poczty Polskiej w oparciu o bliższą niż dotąd, efektywną współpracę w ramach Grupy. Mikosz podkreślił, że Bank Pocztowy jest "absolutnie integralną częścią strategii Poczty Polskiej". "W ogóle nie jesteśmy zainteresowani sprzedażą banku" - zastrzegł.
Ponad 180 mln zysku netto Banku Pocztowego
Zgodnie ze sprawozdaniem finansowym Banku Pocztowego za 2024 r., jego wynik finansowy brutto wyniósł 230 mln zł i w porównaniu do 2023 r. był niższy o 53 mln zł, czyli o 18,7 proc. Zysk netto wyniósł 181,5 mln zł i był niższy o 42,3 mln zł, czyli o 18,9 proc. r/r. Dochody z działalności operacyjnej wzrosły o 3,5 proc. rok do roku, osiągając 554,6 mln zł. Wskaźnik zwrotu z kapitału (ROE netto) wyniósł 24,9 proc., a kapitały własne banku przekroczyły po raz pierwszy w historii barierę 1 mld zł osiągając poziom 1 045,2 mln zł.
Bank Pocztowy SA powstał w 1990 r. w Bydgoszczy. Od samego początku związany jest z Pocztą Polską, która jest jednym z jego akcjonariuszy (75 proc. minus 10 akcji). Drugim akcjonariuszem jest Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski SA (25 proc. plus 10 akcji).
Bank Pocztowy ma blisko 700 tys. klientów i 4,7 tys. placówek w kraju. Oferuje konta dla osób fizycznych i klientów instytucjonalnych, lokaty terminowe, kredyty konsumpcyjne i hipoteczne, produkty ubezpieczeniowe i inwestycyjne.
