Polski Standard Płatności, operator systemu BLIK sprawdził, ile osób aktywnie korzysta z szybkich płatności mobilnych. Na koniec drugiego kwartału BLIKA wybierało 5,42 mln osób. To 67 proc. więcej niż rok wcześniej. Prawie połowa wszystkich osób, które mają bankowe aplikacje mobilne decyduje się na tę formę płatności.
- Pandemia przeniosła handel do sieci, a tam BLIK jest metodą płatności pierwszego wyboru z uwagi na szybkość, wygodę i bezpieczeństwo płatności. Odnotowaliśmy także ogromny wzrost liczby przelewów na numer telefonu. Polacy coraz chętniej rozliczają się bezgotówkowo, co jest bardzo ważne w czasie zagrożenia koronawirusem - mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.BLIK to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ponad 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. W drugim kwartale br. użytkownicy BLIKA zrealizowali 97,4 mln transakcji, czyli o ponad 7 milionów więcej niż w całym 2018 r. Tradycyjnie najwięcej transakcji realizowanych było w internecie – było ich aż 73 mln – to 110 proc. więcej niż rok temu i o 27 proc. więcej niż w pierwszych trzech miesiącach roku. Płatności w sieci to trzy czwarte wszystkich transakcji.