W marcu zanotowano wzrost sprzedaży detalicznej o 3,1. proc. (w zestawieniu rok do roku). Ekonomiści prognozowali wzrost na poziomie co najmniej 3,9 proc. Dla porównania w szczytowym momencie sprzedaż rosła nawet o 10 proc. Zatem widać wyraźne pogorszenie sytuacji. Spadek sprzedaży detalicznej zanotowały firmy handlujące żywnością, napojami oraz wyrobami tytoniowymi (o 10,4 proc.), a także markety. Różnice w zestawieniu rok do roku wynikają głównie z powodu daty Wielkanocy. Przed świętami Polacy ruszają na zakupy. W tym roku zapewne lepiej sytuacja będzie wyglądała w statystykach za kwiecień.
Jak oszukują sprzedawcy na promocjach, opakowaniach, przecenach? Odpowiedź znajdziesz tutaj
W jakich branżach sytuacja wygląda lepiej? Okazuje się, że większy ruch w interesie zanotowano u przedsiębiorców handlujących pojazdami samochodowymi, motocyklami, częściami (o 11,3 proc. wobec spadku o 0,6 proc. w minionym roku). Na korzyść statystyk dotyczących sprzedaży detalicznej znacząco wpływa też wzrost cen. W marcu inflacja wyniosła 1,7 proc. (przy zestawieniu rocznym, a przy zestawieniu miesiąc do miesiąca zanotowano wzrost o 0,3 proc.).
Szukasz miejsca na wakacyjne praktyki? Biedronka ma swoją propozycję. Szczegóły tutaj
Źródło: money.pl, forbes.pl