Najpopularniejsze zagraniczne kierunki
Jak wskazują wyniki DevaGroup, wyjazdy w formułach last minute oraz all inclusive cieszą się największą popularnością. Zniesienie wielu epidemicznych ograniczeń, zachęciło Polaków do śmielszego podróżowania, szczególnie za granicę, co znajduje potwierdzenie w wynikach analiz prowadzonych przez DevaGroup. Opisywane zainteresowanie może się również wiązać z faktem, że urlopy w Polsce często kojarzą się z niepewną pogodą i zmiennymi warunkami atmosferycznymi. Dlatego zamiast ryzykować spędzenie urlopu w hotelowym pokoju, chętniej wybieramy „słoneczne” kierunki podróży. Jeszcze w maju tego roku wyszukiwarki odnotowały średnio 12 100 wpisów w poszukaniu urlopów we Włoszech, 8 100 sprawdzeń wyjazdu do Chorwacji oraz 6 600 fraz dotyczących wakacji w Albanii.
ZOBACZ: Paragony grozy - kawałeczek ryby nad jeziorem za 100 zł
Tanio, bezpiecznie i bez kwarantanny
Podróże są dla nas nieodłącznym elementem wakacji, jednak pomimo zniesienia wielu obostrzeń i większej swobody w przemieszczaniu się, nadal chcemy uniknąć odbywania kwarantanny po powrocie czy ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z wykonaniem testów dla podróżujących. Analizy pokazały, że rodacy intensywnie sprawdzali destynacje, w które mogą się udać bez konieczności sprawdzania obecności koronawirusa w organizmie. Fraza „wakacje bez testu” w maju br. była wpisywana w wyszukiwarkę średnio 8 000 razy. Priorytetem są dla nas bezpieczne wakacje oraz wybór miejsc, spełniających wszystkie zalecane normy sanitarne. W czerwcu 2020 roku Polacy wpisywali w wyszukiwarki hasła związane z bezpiecznymi wakacjami średnio 60 500 razy. Pandemia wpłynęła również na zasoby finansowe Polaków. Frazę „tanie wakacje” wpisywaliśmy w maju tego roku średnio 5 400 razy. Przed osobami, które wyjeżdżają poza granice kraju pojawia zatem się szereg wymogów prawnych i finansowych, które należy spełnić, aby udać się na upragniony urlop.
- Jak wskazują nasze analizy, Polacy rozpoczynają planowanie wakacyjnych wyjazdów z początkiem maja – to właśnie późną wiosną branża turystyczna powinna podjąć wzmożone działania promocyjne. Najefektywniejszym sposobem jest dostosowanie odpowiednych reklam produktów sezonowych np. wycieczek. W tym przypadku sprawdzą się kampanie SMART PLA, które w oparciu o monitoring grupy docelowej oraz inteligentne algorytmy, zmaksymalizują zyski w okresie stosowania promocji. Z pewnością pomocna okaże się również poprawa funkcjonalności strony internetowej, a także wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań, np. z zakresu automatyzacji – mówi Krzysztof Dudzik, Senior SEM Specialist w DevaGroup.