Polski Bus rozpoczyna współpracę z niemieckim FlixBusem – jednym z największych przewoźników autokarowych w Europie. W poniedziałek zostaną ujawnione szczegółowe zasady partnerstwa spółek, które są właścicielami obu marek – Souter Holdings Poland i FlixMobility. - Rozszerzenie dotychczasowej kooperacji obu firm ma na celu rozbudowanie polskiej sieci połączeń FlixBus i zapewnienie polskim klientom najbardziej atrakcyjnej oferty przewozów autokarowych – napisano w zapowiedzi konferencji prasowej, która odbędzie się 18 grudnia. Wówczas to zostanie przedstawiona „nowa wizja strategiczna" przedsiębiorstw.
Zobacz też: Wielkie zamieszanie w Polskim Busie
Rozszerzenie współpracy w praktyce może oznaczać zastąpienie floty z w czerwonym bocianem zielonymi autokarami FlixBusa. Z nieoficjalnym informacji fly4free.pl wynika, że marka Polski Bus będzie stopniowo wycofywana z rynku, ale Souter Holdings Poland nie zakończy swojej działalności. FlixBus ma ogłosić nowe trasy i zwiększyć liczbę autokarów wożących pasażerów w Polsce. Pojazdy Polskiego Busa prawdopodobnie zostaną unowocześnione i zaczną jeździć w zielonych barwach FlixBusa. Mają być w nich zainstalowane: nadajniki GPS, urządzenia do elektronicznej odprawy pasażerów, nawigacja dla kierowców oraz system monitorowania bezpieczeństwa jazdy zgodny z normami FlixBusa. Nie wiadomo, czy w ofercie pozostaną „bilety za złotówkę".
Polecamy: Polski Bus: nowa pula biletów za złotówkę z rezerwacją miejsc! [WIDEO]
Fy4free.pl pisze, że Polski Bus może podzielić losy Megabusa, którego działalność operacyjna w zeszłym roku została przejęta przez FlixMobility. Kilka miesięcy po transakcji nowy właściciel przestał posługiwać się marką Megabusa. Spekuluje się, że autokary firmowane logotypem Polskiego Busa będą wozić pasażerów do kwietnia 2018 roku, chociaż losy marki nie są jeszcze przesądzone ze względu na jej popularność.
Polski Bus należy szkockiej spółki Souter Holdings Poland – tej samej firmy, która sprzedała Megabusa. Należąca do Briana Soutera marka jest obecna na rynku od 2011 roku. FlixBus znajduje się w portfolio spółki FlixMobility. Przewoźnik deklaruje, że jego klienci mają do wyboru 200 tys. międzymiastowych połączeń dziennie do 1400 destynacji w 26 krajach. Rocznie FlixBus obsługuje 40 mln pasażerów. Zarząd Souter Holdings Poland zapewnia w komunikacie, który otrzymali pracownicy spółki, że firma zachowa niezależność.
Oprac. na podst. fly4free.pl