Polski Bus

i

Autor: Mariusz Grzelak Polski Bus

Wielkie zamieszanie w Polskim Busie

2017-04-11 20:45

Sprzedaż biletów na nieistniejące kursy oraz informacje o braku biletów, które mogą wprowadzać w błąd – tak wyglądał pierwszy tydzień od czasu wprowadzenia obowiązkowych rezerwacji przez Polskiego Busa w oczach niektórych klientów i kierowców.

Czytelnicy Superbiz.se.pl skarżą się na nieporozumienia związane z rezerwacją miejsc za pośrednictwem strony internetowej polskibus.com. W informacjach podanych przez przewoźnika występują pewne rozbieżności. Jeżeli chcesz wysiąść na konkretnym dworcu, upewnij się przed zakupem, czy autobus rzeczywiście tam staje.

Pani Edyta wybrała się w podróż z Warszawy do Łomży i z powrotem. Nabyła bilety za pośrednictwem strony internetowej polskibus.com. Wyjechała w sobotę rano (8 kwietnia) z Dworca Wschodniego. Bilet powrotny zakupiła na ten sam dzień, na godz. 17:25. Z informacji w systemie rezerwacji biletów Polskiego Busa wynikało, że o godz. 20:00 autobus zatrzyma się na Dworcu Autobusowym Warszawa Wschodnia. Na pokładzie okazało się jednak, że jest inaczej. Kierowca poinformował panią Edytę, że nie zatrzymuje się na przystanku Warszawa Wschodnia. Zdezorientowana podróżna wysiadła na innej stacji.

Zobacz także: Polski Bus: nowa pula biletów za złotówkę z rezerwacją miejsc! [WIDEO]

Postanowiliśmy sprawdzić szczegóły podobnego połączenia w sobotę 15 kwietnia bezpośrednio na stronie Polonusa. Informacje podane przez tego przewoźnika wskazują wyraźnie, że owszem, o godz. 17:25 autobus planowo wyjeżdża z dworca autobusowego w Łomży, ale o godz. 20:10 powinien przyjechać na Dworzec Warszawa Zachodnia, a nie do Warszawy Wschodniej.

Poszukaliśmy adekwatnego połączenia na stronie polskibus.com. Okazało się, że na stronie tej firmy figuruje informacja o dwóch różnych kursach o godz. 17:25, które rzekomo mają odbyć się 15 kwietnia na trasie Łomża – Warszawa. Na podstawie danych podanych przez Polskiego Busa łatwo jest wywnioskować, że jeden autobus jedzie do Warszawy Wschodniej, a drugi – do Warszawy Zachodniej. Identyczna sytuacja miała miejsce 8 kwietnia. W praktyce jednak o godz. 17:25 z Łomży wyjechał tylko jeden autobus do stolicy, a dokładniej – do Warszawy Zachodniej. 11 kwietnia o godz. 17:25 Polski Bus sprzedawał bilety na kurs 15 kwietnia z Łomży do Warszawy autobusem firmy Polonus o 5 zł drożej niż sam Polonus, a także podawał dwa różne czasy przejazdu na trasie Łomża – Warszawa.

Oferta na stronie Polskibus.com:

Oferta na stronie Polonus.pl:

To nie jedyny przypadek nieporozumień związanych z Polskim Busem. Jedna z naszych czytelnik skarży się, że spółka wprowadziła ją w błąd. 8 kwietnia pani Beata usiłowała kupić przez stronę Polskiego Busa bilet z Łomży do Warszawy na ten sam kurs, co pani Edyta. Kiedy wpisała w wyszukiwarce interesującą ją datę i godzinę, wyświetlił jej się komunikat o braku wolnych miejsc. Polski Bus nie poformował jednak, że bilety nadal można kupić bezpośrednio przez stronę internetową firmy Polonus czy portal e-podroznik.pl. Pani Beata myślała, że wszystkie bilety zostały wyprzedane. Na szczęście jej wątpliwości zostały rozwiane na Dworcu Autobusowym w Łomży. Okazało się, że na peron zajechał pusty autobus. Nie dość, że miejsc starczyło dla wszystkich, to jeszcze zostało wiele wolnych siedzeń.

Może cię zainteresować: Polskie PKS-y konsolidują ofertę

6 kwietnia Polski Bus wprowadził obowiązkową rezerwację miejsc. Kupując bilet przez stronę polskibus.com, zawsze należy zarezerwować miejsce. Rezerwacja, za którą Polski Bus pobiera opłatę w wysokości 1 zł, jest warunkiem sprzedaży biletu, – również na trasach realizowanych przez partnerów przewoźnika – i nawet wówczas, gdy firma partnerska nie prowadzi rezerwacji na swoje połączenia. Przed wejściem na pokład klienci Polskiego Busa muszą okazać bilet. Nie wystarczy tak, jak dotychczas, podać numer rezerwacji.

Problem polega na tym, że niektórzy kierowcy z firm partnerskich nie wiedzą, jak weryfikować ważność biletu. Zwłaszcza, że czasem tylko klienci Polskiego Busa dokonują rezerwacji, i to przez system, do którego nie wszyscy mają wgląd. - Podają nam jedynie imiona i nazwiska osób, które zakupiły bilet przez Polskiego Busa. A co, jeżeli podróżny anuluje rezerwację przed wyjazdem? Nasi klienci mają taką możliwość. My jednak nie możemy sprawdzić, czy bilet zakupiony przez Polskiego Busa nadal jest ważny – żali się jeden z pracowników konkurencyjnej dla Polskiego Busa firmy. – Możemy jedynie odczytać datę i godzinę odjazdu podaną na bilecie – dodaje.

Źródła: polskibus.com, pkspolonus.pl, mat. własne

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze