- Pierwsze zgłoszenia dotyczące problemów z aktywacją pojawiły się 8 grudnia, więc ten dzień można potraktować jako początek awarii. Dzisiaj otrzymaliśmy informację od Play, że problem miał charakter chwilowy i już nie powinien występować. Ze strony Virgin Mobile nie odnotowaliśmy nowych zgłoszeń - zapewniła nas Matylda Żemajtis, rzeczniczka prasowa Virgin Mobile, 14 grudnia.
Jak poinformowała nas jedna z klientek Virgin Mobile, jej duplikat karty SIM nie działa mimo tego, że dokonała aktywacji. Osoby, które w zeszły weekend zdecydowały się aktywować nową kartę w sieci Virgin Mobile, nie mogły tego zrobić. Powodem była awaria, która wystąpiła w sieci Play. Operator jest partnerem Virgin Mobile i użycza spółce swojej infrastruktury.
Aby wyrobić duplikat karty w Virgin Mobile, należy zgłosić odpowiednią dyspozycję w biurze obsługi klienta. Karta zostanie wysłana pocztą. W celu aktywacji nowej karty SIM trzeba skontaktować się z Virgin pod numerem *222 lub +48 799 555 222. Do weryfikacji wymagany jest kod PUK do starej karty lub imię, nazwisko i PESEL zarejestrowanego użytkownika oraz numer nowej karty. Teoretycznie nowa karta powinna zacząć działać w ciągu 24 godzin, w praktyce zazwyczaj aktywacja następuje natychmiast. Tym razem stało się jednak inaczej. Użytkownikom, którzy dokonali w weekend próby aktywacji, wyświetlał się komunikat o braku sieci. Problem miał związek z awarią w sieci Play. Z tego, co udało nam się ustalić, nie podpiął on nowych kart. Play nie potwierdził tych informacji.
Zobacz także: Historia smartfona. Te urządzenia zmieniły świat [GALERIA]
Biuro obsługi klienta Virgin Mobile poinformowało naszą czytelniczkę, że nowe karty SIM użytkowników Virgin Mobile zaczną działać najwcześniej w poniedziałek, jednak karty zostały włączone w środę.
Może cię zainteresować: Awaria w Play. Numery w Virgin Mobile w dalszym ciągu nie działają
W związku z remontem kościoła znajdującego się w Warszawie niedaleko pl. Wilsona, który rozpoczął się w listopadzie, klienci Play mieszkający za zachód od Pl. Wilsona mieli problem z dostępem do internetu. Na kościele znajduje się jeden z nadajników Play. W czwartek 8 grudnia br. poprosiliśmy o komentarz w tej sprawie biuro prasowe Play, ale nie uzyskaliśmy żadnej odpowiedzi.
- Według naszych informacji, problem z aktywacjami przenoszonych numerów nie jest związany z konkretnymi nadajnikami - powiedziała Matylda Żemajtis z Biura Prasowego Virgin Mobile.