Obecnie rozwiązania typu webinar są bardzo popularne. Wiele osób tworzy swoje spotkania i wydarzenia online, co widać po statystykach ClickMeeting. Od początku marca firma zanotowała czterokrotny wzrost liczby zarejestrowanych użytkowników. W tym momencie jest pięć razy więcej wydarzeń założonych przez klientów. To też pięć razy więcej zapytań od klientów z Polski, trzy razy więcej od klientów ze świata i 312% wzrost wejść na strony aplikacji. Dlatego firma dwukrotnie zwiększyła wydajność infrastruktury, żeby klienci mogli jeszcze sprawniej posługiwać się narzędziem. To szczególnie ważne teraz, kiedy zainteresowanie tą metodą seminarium oraz komunikacji rośnie.
ZOBACZ TEŻ: Koronawirus paraliżuje rynek pracy! Nawet 2 miliony Polaków bez zatrudnienia
Akademia Clickmeeting
W związku z tym firma chce wesprzeć klientów w obsłudze narzędzia. Dla osób, które trochę słabiej radzą sobie z obsługą technologii lub zwyczajnie chcą zdobyć wiedzę i poznać niestandardowe rozwiązania, firma uruchomiła właśnie Akademię ClickMeeting. To miejsce tworzone przez ekspertów, którzy uczą zarówno podstawowych jak i zaawansowanych funkcjonalności webinarów. W ramach Akademi udostępniono bezpłatną bazę wiedzy z uniwersalnymi materiałami i grupę na Facebook, gdzie każdy może dzielić się wiedzą. Oprócz tego odbywają się cykliczne webinary szkoleniowe, po których uczestnicy otrzymają certyfikaty elektroniczne. Powstał też poradnik dla nauczycieli jak rozpocząć nauczanie online. Z pierwszego e-booka można m.in. dowiedzieć się jak prowadzić zajęcia lekcyjne, czyli jak utworzyć rozmowę, przesłać uczestnikom pliki, przygotować testy i ankiety online, włączyć tablicę on-line czy tryb zadawania pytań lub udostępnić ekran.
- Z dnia na dzień osoby mające mniejszą styczność z technologiami i rozwiązaniami typu webinar zaczęły z nich korzystać. Dlatego chcemy wspierać i ułatwić im prowadzenie spotkań, lekcji, szkoleń czy wydarzeń za pomocą Akademii Clickmeeting. Nasze narzędzie nie tylko pomaga prowadzić zajęcia lekcyjne czy spotkania zespołów, ale też jest wsparciem marketingowym do rozwijania biznesu oraz organizacji wydarzeń - dodaje Dominika Paciorkowska, Managing Director z ClickMeeting
Uczelnie wyższe już korzystają z webinarów
Wideokonferencje ułatwiają regularne spotkania firmom, które w tym momencie pracują zdalnie. Narzędzie zdobyło też swoją popularność na uczelniach wyższych, ponieważ pozwala prowadzić zajęcia online. Z ClickMeeting korzystają m.in. uczelnie wyższe: Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Uniwersytet Gdański, Politechnika Gdańska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Warszawska, Politechnika Łódzka, Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku i w Toruniu i Centrum Edukacji Obywatelskiej, Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego, a także szkoły prywatne: Profi-Lingua i DaVinci International Schools. Właśnie dlatego zostały też przygotowane poradniki dla nauczycieli i wykładowców, które pozwalają na szybki start z narzędziem.
- Studia online prowadzimy od 2018 roku. Głównym powodem przejścia na ten system było wprowadzenie dodatkowej oferty studiów, która pozwoliłaby na elastyczność studiowania oraz umożliwiła dostosowanie programu do konkretnych potrzeb studenta. Obecnie Uczelnia jest przygotowana na przeprowadzanie wszystkich form zajęć w postaci webinariów - mówi dr Miłosz Gac prodziekan z Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku.
- Webinary wykorzystujemy na uczelni od kilku lat. Z zajęć online korzystają studenci wszystkich rodzajów studiów, aczkolwiek dla studentów niestacjonarnych i podyplomowych jest to najlepsze rozwiązanie. Obecnie możemy przeprowadzić 50 równoległych spotkań, wykładów czy warsztatów w czasie rzeczywistym - mówi Agnieszka Chrząszcz, zastępczyni dyrektora Centrum e-learningowego Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.
SPRAWDŹ TAKŻE: Pomysł na firmę. Ekosiatki – pakuj z głową [ZDJĘCIA]