Straż miejska

i

Autor: JAN GRACZYNSKI

Problem straży miejskiej w Polsce. Nie mogą wystawiać mandatów. Sprawdź, dlaczego

2019-05-22 7:54

Zmiany przepisów, które weszły w życie 1 maja 2019 roku wydłużają termin płatności niektórych  z 7 na 14 dni. Na uiszczenie opłaty będziemy mieli dwa tygodnie, licząc od doręczenia mandatu. Problem z tymi zmianami mają funkcjonariusze straży miejskiej – już wkrótce nie będę mogli wypisywać mandatów.

Od 1 maja 2019 roku w Polsce obowiązuje nowelizacja rozporządzenia w sprawie nakładania grzywien w drodze mandatu karnego. Najistotniejszą zmianą jest fakt, że termin płatności tzw. mandatów kredytowanych wydłużył się z 7 do 14 dni. Zmiany dotyczą też niewielkich poprawek na drukach mandatów, które są wypisywane obywatelom. Tu pojawia się problem. Konsekwencją nowelizacji są też drobne zmiany w drukach mandatów karnych. Jest też jednak konsekwencja znacznie większa niż drobne korekty graficznej strony mandatu.

Zobacz też: Upokarzają pacjentów w szpitalach, bo nie chcą oszczędzać

Stare druki mandatów karnych można będzie stosować jeszcze tylko przez cztery miesiące od wejścia w życie zmienionego rozporządzenia. Oznacza to, że 1 września 2019 roku dzisiejsze druki mandatów przestaną być ważne. Jak informuje jednak Krajowa Rada Komendantów Straży Miejskich i Gminnych, Izby Skarbowe nie są na zmiany przygotowane i „nie posiadają nawet informacji, kiedy mogą pojawić się nowe druki mandatów”.

Jeżeli więc Izby Skarbowe nie dostarczą strażom miejskim nowych druków mandatów do 1 września 2019 roku, wypisane przez funkcjonariuszy mandaty mogą okazać się po prostu nieważne.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze