4 pojazdy mają być przystosowane do przewozu 184 pasażerów (w tym 84 podróżnych na miejscach siedzących), a trzy pozostałe będą w stanie pomieścić 410 pasażerów, z czego 180 na miejscach siedzących. Między siedzeniami umieszczonymi naprzeciwko siebie zostaną zamontowane stoliki. Pociągi będą klimatyzowane i monitorowane, zaopatrzone w system zliczania pasażerów, system informacji pasażerskiej, a nawet – defibrylator.
Zobacz także: Najszybsze pociągi na świecie [GALERIA]
W przetargu mogą wziąć udział tylko ci wykonawcy, którzy dostarczyli na rynek co najmniej jeden pociąg rozwijający prędkość 160 km/h, w wartości przekraczającej 8 mln złotych. Pojazdy zostaną zakupione z myślą o użytkowaniu przez 30 lat i poruszaniu się po trakcji z trzema pojazdami. Ich aluminiowa lub stalowa konstrukcja ma być lekka, odporna na korozję minimum 20 lat, a także – dostosowana do zakresu temperatur od +40 do -25 stopni Celsjusza.
Dostawa wszystkich „EZT-ów" ma nastąpić w ciągu 12 miesięcy od dnia podpisania umowy, najpóźniej 10 grudnia 2017 roku. Przewozy Regionalne przyjmują oferty do 10 listopada br. w siedzibie spółki.
Przeczytaj również: Przemysł kosmiczny otwiera się przed Polakami! [WYWIAD z ekspertami]
W zeszłym miesiącu PR zadeklarowały, że zakupią i zmodernizują ponad 50 pojazdów. W tym celu 28 września 2016 r. podpisały umowę ze spółką należącą do konsorcjum, w skład którego wchodzą: Bank Gospodarstwa Krajowego (Grupa PFR), PKO Bank Polski i Bank Zachodni WBK. Planowane inwestycje są zgodne z założeniami „Planu na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju" Mateusza Morawieckiego.
Oprac. na podst. rynek-kolejowy.pl