Z jednej strony żyjemy w naprawdę wspaniałych, a z drugiej w przerażających czasach. Zewsząd otacza nas coraz bardziej zaawansowana technologia. Czy kiedykolwiek może nam zagrozić? Właściwie dzieje się to już teraz! O robotyzacji, czyli zastępowaniu w pracy ludzi przez roboty, słyszy się coraz częściej. Ostatnio zrobiło się o tym bardzo głośno, kiedy b. szef McDonald’s ostrzegał amerykańskich pracowników sieci, że jeśli będą walczyli o podwyżki, mogą zastąpić ich roboty!
ZOBACZ TEŻ: B. szef McDonald’s straszy: Pracownicy chcą podwyżek? Zastąpią ich roboty!
To nie jest pieśń przyszłości! Takie rozwiązanie będzie już niedługo stosowane przez MasterCard! Ten duży gracz na rynku kart płatniczych nawiązał współpracę z firmą SoftBank Robotics, która zaprojektowała sympatycznego robota imieniem Pepper (pol. Pieprz). Robot zacznie pracować już w tym roku w sieci restauracji Pizza Hut na Dalekim Wschodzie. Co potrafi sprytne urządzenie, możecie zobaczyć w poniższym wideo:
Aby móc rozpocząć rozmowę z robotem trzeba będzie mieć w smartfonie konto MasterPass. Za jego pośrednictwem nastąpi interakcja z Pepperem. Zamówienie będzie można składać głosowo, jak w obecności najprawdziwszego kelnera. Robot wyposażony w namiastkę sztucznej inteligencji będzie potrafił nawiązać rozmowę z klientem restauracji i logicznie odpowiadać na jego pytania. „Pepper jest w stanie zainicjować i sfinalizować transakcję, w tym uzyskać autoryzację płatności, łącząc się z usługą MasterPass poprzez WiFi. Cała transakcja realizowana jest w portfelu cyfrowym klienta” - chwali się MasterCard.
ZOBACZ TEŻ: Zawód przyszłości: robot. Sprawdź, które branże są najbardziej zagrożone przez maszyny
Pepper może być nawet lepiej doinformowany niż kelner, ponieważ zawsze będzie w stanie opowiedzieć klientowi o zamawianych potrawach i określić ich wartość kaloryczną. Oczywiście, na razie nikt nie zamierza zwalniać pracowników z powodu „zatrudnienia” robota. To ciągle nie ten etap. Pizza Hut chce, by Pepper odciążył pracowników od przyjmowania zamówień i płatności, przez co będą mogli się oni lepiej zająć klientem, tak by poziom jego satysfakcji był jak największy. A wy co myślicie o projekcie MasterCard? Jest się czego bać?
ZOBACZ TEŻ: Zobacz, co się stanie, gdy powiesz do telefonu te dwa słowa... [WIDEO]
Źródło: komunikat prasowy MasterCard