Heineken

i

Autor: materiały prasowe

Rasistowska reklama Heinekena? Firma wycofuje spot

2018-03-28 14:38

Koncern przeprosił konsumentów i wycofał z emisji telewizyjnej kontrowersyjną reklamę piwa Heineken Light. Decyzja została podyktowana licznymi oskarżeniami o rasizm.

Reklama Heineken Light była promowania hasłem „Lighter is better". 30 sekundowy spot pokazuje barmana, który przez lornetkę dostrzega piękną kobietę o jasnej karnacji i otwiera butelkę reklamowanego piwa. Gdy butelka „sunie" w stronę kobiety mija wiele osób, kobiet i mężczyzn. Wszyscy oni są czarnoskórzy. Na końcu pojawia się hasło „Sometimes lighter is better" i informacja o tym, że piwo zawiera 99 kalorii.

Sprawdź także: Drożyzna na Wielkanoc. Za to zapłacimy więcej

Muzyk, Chance the Rapper jako jeden z pierwszych skrytykował reklamę. Na swoim profilu na Twiterze określił ją mianem okropnie rasistowskiej. Zwrócił także uwagę, że niektóre marki celowo tworzą kontrowersyjne spoty reklamowe aby zwrócić uwagę konsumentów i zrobić szum wokół swojego produktu.

Czytaj też: Oburzające słowa minister. Dostała 30 tys. zł premii i nie zauważyła ich na koncie

Po licznych oskarżeniach Heineken wstrzymał emisję reklamy i całkowicie wycofał ja z intrernetu. Jak podaje serwis wirtualnemedia.pl, rzecznik prasowy browaru poinformował, że mimo iż reklama nie zawierała żadnych elementów rasistowskich to postanowili uszanować zdanie osób nią urażonych i zaprzestać jej dalszej emisji.

 

 

 

Źródło: wirtualnemedia.pl

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Najnowsze