Reklama Heineken Light była promowania hasłem „Lighter is better". 30 sekundowy spot pokazuje barmana, który przez lornetkę dostrzega piękną kobietę o jasnej karnacji i otwiera butelkę reklamowanego piwa. Gdy butelka „sunie" w stronę kobiety mija wiele osób, kobiet i mężczyzn. Wszyscy oni są czarnoskórzy. Na końcu pojawia się hasło „Sometimes lighter is better" i informacja o tym, że piwo zawiera 99 kalorii.
Sprawdź także: Drożyzna na Wielkanoc. Za to zapłacimy więcej
Muzyk, Chance the Rapper jako jeden z pierwszych skrytykował reklamę. Na swoim profilu na Twiterze określił ją mianem okropnie rasistowskiej. Zwrócił także uwagę, że niektóre marki celowo tworzą kontrowersyjne spoty reklamowe aby zwrócić uwagę konsumentów i zrobić szum wokół swojego produktu.
Czytaj też: Oburzające słowa minister. Dostała 30 tys. zł premii i nie zauważyła ich na koncie
Po licznych oskarżeniach Heineken wstrzymał emisję reklamy i całkowicie wycofał ja z intrernetu. Jak podaje serwis wirtualnemedia.pl, rzecznik prasowy browaru poinformował, że mimo iż reklama nie zawierała żadnych elementów rasistowskich to postanowili uszanować zdanie osób nią urażonych i zaprzestać jej dalszej emisji.
Źródło: wirtualnemedia.pl