Booksy jest najpopularniejszą na świecie aplikacją mobilną do rezerwacji wizyt online w salonach urody. To polski startup założony w 2013 r. z siedzibą w San Francisco, oferujący platformę do rezerwacji wizyt online dla użytkowników i program do rozwijania biznesu dla usługodawców. Dzięki aplikacji i stronie Booksy.com użytkownicy m.in. Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Brazylii, RPA i Polsce mogą rezerwować wizyty online u fryzjerów, barberów i kosmetyczek, a od niedawna także w nowych kategoriach, utworzonych na rynku polskim, takich jak finanse czy telekomunikacja.
Amazon uruchamia w Polsce platformę sprzedażową!
Teraz polski startup ogłosił zamknięcie kolejnej rundy finansowania w kwocie 70 mln dolarów. Łącznie Booksy pozyskało już blisko 120 milionów dolarów. To rekord wśród polskich startupów, na tym etapie rozwoju i największy w historii spółki zastrzyk pieniędzy od międzynarodowych inwestorów. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na dalszą globalną ekspansję i wzmocnienie pozycji lidera za granicą. - Booksy jest jedną z najczęściej pobieranych aplikacji w kategorii lifestyle i posiada więcej aktywnych użytkowników niż jakakolwiek inna aplikacja dla branży hair&beauty.” – mówi Stefan Batory, założyciel Booksy.
Dług branży fitness przekroczył 14 mln zł. Tak koronawirus i lockdown zabijają branżę fitness
Obecnie z aplikacji aktywnie korzysta 13 milionów użytkowników na całym świecie. Poza Polską, gdzie Booksy jest niekwestionowanym liderem, firma obecna jest w sześciu regionach, m.in. w USA, Wielkiej Brytanii, Brazylii, RPA, Hiszpanii. W 2020 roku Booksy rozszerzyło działalność o kolejne kategorie, nawiązując partnerstwa w sektorze finansów m.in. z: Bank BNP Paribas, Alior Bank, Bank Credit Agricole, w branży e-commerce (x-kom) i telekomunikacyjnej (Play). Dzięki temu klienci partnerów biznesowych mogą wygodnie umawiać wizyty online i realizować je bez kolejki w wybranych punktach. Pozycję spółki dodatkowo umacniają liczne partnerstwa technologiczne z gigantami rynku online, jak Google, Facebook czy Instagram, umożliwiającymi zapisy online za pośrednictwem Booksy, a także znanymi producentami kosmetyków, jak Salon Expert L’Oreal Professionnel z siecią ponad 900 salonów w Polsce.