Dino będzie sprzedawać w sieci
Zarząd Dino Polska zawarł przedwstępną warunkową umowę ze spółką eZebra.pl i jej wspólnikami. W jej wyniku ma nabyć istniejące udziały od założycieli oraz podwyższyć kapitał zakładowy tak, aby docelowo posiadać 75 proc. udziałów w drogerii internetowej. Według umowy Dino przejmie kontrolę nad sklepem internetowym, jak i spółkami zależnymi, czyli 3BOOM i JTG. Ta druga posiada własny magazyn i świadczy usługi magazynowania i wysyłania towarów. Kwota transakcji ma wynieść 61 mln zł. Ok. 11,5 mln zł z tej kwoty zasili przejmowaną firmę jako wkład z tytułu objęcia przez Dino nowych udziałów. Pozostała część to zapłata za istniejące udziały, które Dino odkupi od założycieli sklepu eZebra.pl.
Jak czytamy w komunikacie, eZebra.pl to drogeria internetowa, która "oferuje szeroką paletę artykułów kosmetycznych i perfumeryjnych oraz akcesoriów z kategorii: uroda, zdrowie, pielęgnacja osobista i gospodarstwo domowe".
Potrzebna zgoda UOKiK-u
Warunkiem sfinalizowania transakcji są dwa warunki. Do 31 marca 2024 roku, Dino musi:
* uzyskać zgodę od prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na nabycie udziałów;
* uzyskać przez założycieli zgody banku kredytującego JTG na przeprowadzenie transakcji oraz dokonanie innych czynności wymaganych umowami z tym bankiem.
Dino będzie mieć opcję odkupienia pozostałych 25 proc. udziałów w ramach wezwania, które zacznie obowiązywać po upływie pięciu lat i sześciu miesięcy od zawarcia transakcji, która zagwarantuje im 75-proc. udział. Spółka będzie mieć pół roku na sfinalizowanie przyszłego zakupu.