Letnie Igrzyska Olimpijskie Rio 2016

i

Autor: Shutterstock Letnie Igrzyska Olimpijskie Rio 2016

Rio 2016: Które firmy najwięcej zarobiły na reklamach na igrzyskach

2016-08-29 14:54

Nike, Coca-cola i McDonald's - to najwięksi wygrani Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro. Nie tylko te trzy potężne firmy zyskały na sportowych zawodach w Brazylii. Większość sponsorów zanotowała wzrost zainteresowania marką, ale były też takie, które narzekały na to, że nie wyróżniały się wśród wielu partnerów igrzysk.

Google wzięło pod lupę 12 marek, których reklamy najczęściej pojawiały się w amerykańskiej stacji NBC podczas transmisji igrzysk olimpijskich. W ten sposób firma chce ustalić, które marki zostały najlepiej zapamiętane oraz czy nastawienie respondentów do reklamowanych produktów uległo zmianie.

Zobacz także: Rio 2016. Afera biletowa na igrzyskach

Najwięcej zyskała na tym Coca-Cola, która zanotowała ogromny wzrost wyszukiwania w sieci. W badaniu najlepiej wypadła kampania tego giganta zatytułowana "That's gold”, która uzyskała dobre wyniki we wszystkich analizowanych obszarach. Z kolei najbardziej rozpoznawalna okazała się kampania Nike pod hasłem "Unlimited”, w której wystąpił Chris Mosier - pierwszy transseksualny sportowiec w reprezentacji USA. Kampanię Nike pamiętało 35 proc. respondentów, podczas gdy kampanię Coca-Coli - 33 proc. Na kolejnych miejscach znalazły się Tide, McDonald's oraz Samsung.

Przy analizie wzięto również pod uwagę zapytania związane z produktami, markami lub konkretnymi reklamami, jakie wpisywali w wyszukiwarkę użytkownicy Google. Zapytania dotyczące BMW pojawiały się 3,2 razy częściej niż średnia dla 12 badanych marek, dotyczące Coca-Coli 2 razy częściej, a McDonald's - 1,5 razy częściej.

Jednak nie wszystkie firmy, które zainwestowały w święto sportu mają powody do radości. Heineken, trzeci co do wielkości producent piwa na świecie i jeden z głównych sponsorów igrzysk olimpijskich w Rio de Janeiro, nie jest zadowolony ze sposobu promowania jego marki podczas tego wydarzenia - informował jeszcze w trakcie ich trwania Bloomberg.

Według producenta piwa z Amsterdamu liczba sponsorów igrzysk w Rio jest zbyt duża, co nie pozwala wyróżnić się globalnej marce wśród mniejszych firm obecnych na olimpiadzie. Tym samym obniża to skuteczność tego rodzaju reklamy. - Nie widzę różnicy pomiędzy globalnym a lokalnym sponsorem - skomentował na łamach portalu Hans Erik Tuijt, dyrektor odpowiedzialny za patronaty i kontrakty sponsorskie marki Heineken. Wielkość loga na specjalnych planszach sprawia, że konsument ma problem z ich rozróżnieniem.

Sprawdź również: TVP zarobiła na igrzyskach w Rio ok. 20 mln zł

Igrzyska Olimpijskie w Rio de Janeiro sponsorowało 60 firm, które podzielono na trzy grupy: oficjalny sponsor, oficjalny kibic i oficjalny dostawca. Każda z 12 największych firm zapłaciła po miliard dolarów, aby móc skorzystać z tego rodzaju reklamy. Pieniądze pozyskane od sponsorów - to 20 procent przychodów uzyskanych podczas igrzysk. Problem dużej liczby firm chcących wyłożyć pieniądze na igrzyska może dotyczyć kolejnej olimpiady, która odbędzie się w Japonii w 2020 roku. Eksperci szacują, że sponsorów może być nawet osiemdziesięciu.

 

Źródło: PAP

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze