Letnie Igrzyska Olimpijskie Rio 2016

i

Autor: Shutterstock Letnie Igrzyska Olimpijskie Rio 2016

TVP zarobiła na igrzyskach w Rio ok. 20 mln złotych

2016-08-23 15:46

Telewizja Polska na igrzyskach olimpijskich zarobiła ok. 20 mln zł netto - szacuje dom mediowy MullenLowe MediaHub. Większość tej sumy - 18,5 mln zł to przychody wygenerowane przez emisje reklam i billboardów sponsorskich w telewizji, natomiast pozostałe 1,5 mln zł to część przypadająca na internet.

Igrzyska olimpijskie to nie jest wydarzenie na którym się zarabia - podkreślają eksperci. Wysokich kosztów związanych z licencją (ok. 45 mln zł) oraz kosztami obsługi transmisji nie można pokryć przychodami z reklam, ponieważ w przeciwieństwie do mistrzostw w piłce nożnej tutaj sponsorzy i reklamodawcy nie pchają się drzwiami i oknami.

Zobacz też: Rio 2016. Ile olimpijczycy muszą zapłacić podatku od wygranych?

Znaczenie miały również nocne pory wielu transmisji z Rio oraz mnogość dyscyplin sportowych - wiele z nich nie cieszy się szerszym zainteresowaniem kibiców sportowych.

- Oczywiście mecze naszych reprezentantów w siatkówce, lekkiej atletyce czy też piłce ręcznej stanowią tutaj wyjątek, niemniej patrząc całościowo na sprzedaż czasów i reklamodawców, którzy przy transmisjach się pojawiali widać, że nie były to kampanie „olimpijskie”, ale w zdecydowanej większości części regularnych aktywności marketerów - podkreśla Maciej Niepsuj buying director w MullenLowe MediaHub w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

 

Źródło: wirtualnemedia.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze