Przesyłka polecona wysyłana jest do tak zwanej e-skrzynki tylko i wyłącznie na prośbę klienta. Można ją założyć na pomocą Profilu Zaufanego. Znajdziemy w niej zarówno zeskanowanaą kopertą, jak i cała korespondencją. O nadejściu nowej korespondencji adresat jest informowany mailem. Oprócz dokumentu w formie elektronicznej Poczta Polska przesyła list na wskazany adres po miesiącu od jego zeskanowania.
Czytaj również: Kwarantanna. O czym marzyli zamknięci w domach Polacy?
– eSkrzynka, wprowadzona przez Pocztę Polską przy współpracy Ministerstwa Cyfryzacji, była odpowiedzią na potrzebę ograniczania bezpośredniej obsługi interesantów w czasie pandemii. Usługa cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientów, co potwierdza, że zarówno Poczta Polska, jak i Polacy są gotowi na rozwój usług cyfrowych. eDoręczenia ułatwią i przyspieszą komunikację między obywatelami i instytucjami państwowymi – mówi Tomasz Janka, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. rozwoju.
Sprawdź również: GIGANTYCZNE pieniądze dla Polski. Premier Morawiecki mówi o twardej polityce negocjacyjnej
Przez pierwszy miesiąc od uruchomienia usługi eSkrzynkę założyło blisko 5 tys. osób. Co dziesiąty użytkownik otrzymał już swoją korespondencję w formie dokumentu elektronicznego. Należy pamiętać, że z usługi wyłączone są przesyłki wysyłane przez sądy i trybunały, prokuraturę oraz inne organy ścigania, a także komornika sądowego. Możliwość odbioru przesyłek poleconych w postaci elektronicznej Poczta Polska będzie świadczyć do 30 września br.
Czytaj Super Express bez wychodzenia z domu. Kup bezpiecznie Super Express KLIKNIJ tutaj