Jak co roku magazyn „Press” i „Press Service Monitoring Mediów” zaprezentowały wyniki analizy Top Marka 2018 – największego rankingu medialności brandów na polskim rynku. Wśród marketów spożywczych szósty raz z rzędu wygrała Biedronka, za nią uplasowały się Lidl i Tesco. W kategorii sieciowych aptek i drogerii zwyciężył Rosssmann wyprzedzając Sephorę i sklasyfikowane na trzecim miejscu Hebe.
W kategorii stacji benzynowych zwyciężył polski gigant paliwowy – PKN Orlen. Drugie miejsca przypadło Lotosowi, a trzecie grupie Shell. Grupa Lux Med znalazła się na pierwszym miejscu w kategorii sieci – opieka medyczna wyprzedzając Medicover oraz Enel-med.
Wśród 10 najsilniejszych marek całego rankingu 500 znalazło się aż sześć brandów mediowych, trzy marki motoryzacyjne i jedna energetyczna. Zwycięzką marką w całym rankingu, obejmującym aż 500 brandów, została Polska Grupa Energetyczna. Co ciekawe o jej przewadze nad dwiema kolejnymi markami w badaniu zdecydował wyższy indeks sentymentu. Na drugim miejscu znalazł się TVN wyprzedzając trzeci – Polsat. Czwarte miejsce należało do Mercedesa. Na ósmym miejscu sklasyfikowany został „Super Express”
XI edycja badania objęła 500 marek z aż 50 branż. Na potrzeby raportu przeanalizowano materiały z prasy, internetu i social media opublikowane w okresie od 1 lipca 2017 roku do 30 czerwca 2018 roku. Łącznie dało to ponad 52 mln sprawdzonych informacji - 1 mln tekstów prasowych, 5 mln internetowych i 46 mln postów w mediach społecznościowych. Przyjęto również nową metodologię - zastosowano porównywalne wskaźniki dla wszystkich rodzajów wzmianek, uwzględniających specyfikę prasy, portali internetowych i social media. Wartością decydującą o miejscu brandu w rankingu jest siła marki – wypadkowa kilku zmiennych (liczby publikacji, impaktu i indeksu sentymentu) świadczących zarówno o liczbie kontaktów odbiorców z marką, jak i jakościowej ocenie komunikatu na jej temat.