Syn Zygmunta Solorza Piotr Żak prężnie rozwija spółkę zajmującą się influencer marketingiem
Agencja Golden Coil Piotra Żaka (który niedawno został również prezesem Telewizji Polsat) zajmuje się influencer marketingiem, głównie z udziałem youtuberów i blogerów. Jak podaje portal Wirtualne Media, w 2023 roku wpływy sprzedażowe spółki wzrosły o 19,2 proc. do kwoty 16,89 mln zł. Z kolei przychody krajowe zwiększyły się z 12,07 mln zł do 14,39 mln zł, a zagraniczne z 2,09 mln zł, do 2,5 mln zł.
Koszty operacyjne spółki Piotra Żaka również wzrosły, ale nie w tym stopniu co przychody (o 16,3 proc.) do kwoty 14,45 mln zł. Wzrosły także wydatki na usługi obce do 14,21 mln zł (wcześniej 11,93 mln zł), a koszty wynagrodzeń spadły o ponad połowę z 445,1 tys. zł do 207,4 tys. zł. Ostatecznie zyski operacyjne spółki wyniosły w 2023 roku 2,49 mln zł (wcześniej 1,67 mln zł), a zysk netto 1,83 mln zł (wcześniej 1,34 mln zł). Do tego doszło 114,6 tys. zł dywidendy od spółki Space Cat Industries (w której Golden Coil ma 20 proc. udziałów) i 258,1 tys. zł kosztów finansowych. Wirtualne Media podają, że spółka miała na rachunkach 4,31 mln zł w 2023 roku, gdy w 2022 roku ta kwota wynosiła 3,12 mln zł.
Rekordowe zyski i dywidendy spółki Piotra Żaka
Co zaś z dywidendami? Te również były rekordowe. Z zysku z 2023 roku na dywidendę przeznaczono 800 tys. zł (w 2022 roku 450 tys. zł, a w 2021 roku 100 tys. zł). Dla przypomnienia, Piotr Żak ma w Golden Line 75 proc. udziałów, pozostałe 25 proc. ma szefowa agencji Martyna Karaś. Właściciele zdecydowali, że 1,03 mln zł trafi na kapitał zapasowy.
Piotr Żak, jako syn jednego z najbogatszych Polaków - Zygmunta Solorza jest nie tylko większościowym udziałowcem Golden Line, ale jest również prezesem należącej do jego ojca Telewizji Polsat. Ponadto zasiada w radach nadzorczy spółek Solorza, takich jak Cyfrowy Polsat, Netia, Polkomtel, Asecco Poland, Mobiem Polska, Grupa Interia, ZE PAK, oraz spółek zależnych.