Ranking TOP 10

To najdroższe marki świata. Ich wartość liczona jest w miliardach

2022-09-11 7:57

Pandemia, inflacja, wzrost cen surowców zdają się nie uderzać bezpośrednio w marki luksusowe. Wartość modowych marek z sektora premium wzrasta z dnia na dzień. Z najnowszych badań wynika, że wspólna wartość dziesięciu najdroższych marek na świecie wynosi 344,4 mld dolarów. Jakie to marki i która z nich wylądowała na pierwszym miejscu?

Ranking najdroższych marek modowych świata. Znamy wyniki

Kantar BrandZ Power oraz WPP każdego roku przygotowują raport prezentujący najbardziej prestiżowe oraz najdroższe marki świata. W raporcie znajdziemy nie tylko listę przedstawiającą wszystkie marki "po kolei". Dowiemy się również, które z nich zanotowały największy wzrost, dochód oraz rozwój.

Louis Vuitton

Według tegorocznego raportu wśród marek modowych na pierwszym miejscu znalazł się Louis Vuitton - luksusowy francuski dom mody z centralnym zarządem w Paryżu, stworzony w roku 1854 przez francuskiego rzemieślnika i przedsiębiorcę Louisa Vuittona. Wartość marki wynosi obecnie 124,3 mld dolarów. W porównaniu z rokiem ubiegłym Louis Vuitton zanotował wzrost wartości aż o 64 procent.

Hermes

Na drugim miejscu znalazła się marka Hermes - luksusowy francuski dom mody, założony przez Thierry’ego Hermèsa w 1837 roku w Paryżu, we Francji. Od ubiegłego roku wartość francuskiej marki premium wzrosła o 73 procent i osiągnęła 80,3 mld dolarów.

Chanel

Podium zamyka kultowa i prawdopodobnie najbardziej znana z całego zestawienia marka - Chanel - francuski dom mody, założony przez Coco Chanel w 1909 roku w Paryżu. Jej wartość została wyceniona na 53 mld dolarów. Ciekawostką jest, że wszystkie marki znajdujące się aktualnie na podium mają francuskie pochodzenie.

Forum w Karpaczu 2022: Aleksandra Wilk

Gucci

Poza podium, na czwartym miejscu znalazło się Gucci wycenione na 38,9 mld dolarów. Jest to włoski dom mody założony we Florencji w 1921 roku przez Guccio Gucciego. Gucci założył swój pierwszy butik w Rzymie w roku 1938. Jest to marka uwielbiana przez wielu muzyków, aktorów i celebrytów. W roku 2021 Ridley Scott wyreżyserował film biograficzny pt. "Dom Gucci" przedstawiający historię konfliktów, namiętności oraz wzrostu i rozwoju imperium klanu Gucci. Główne role w filmie zagrali Lady Gaga oraz Adam Driver.

Dior

Na kolejnym miejscu - piątym - uplasowała się marka Dior wyceniona na 10,5 mld dolarów. Dior to francuski dom mody, założony przez Christiana Diora w 1946 roku we Francji. Przedsiębiorstwo posiada ponad 160 butików na całym świecie. Dior oprócz ubrań posiada również linie kosmetyków. Główna siedziba firmy mieści się w Paryżu.

Cartier

Miejsce szóste zajmuje firma Cartier z wyceną wartości 10,1 mld dolarów. Cartier to francuski konglomerat dóbr luksusowych, który projektuje, produkuje, dystrybuuje i sprzedaje biżuterię, galanterię skórzaną i zegarki. Jest to firma założona przez Louisa-François Cartiera w Paryżu w 1847 roku. Cartier został uznany za jedną z najbardziej rozwojowych marek z sektora premium. Jego wartość została wyceniona w 2022 roku na 10,1 mld dolarów - oznacza to, że na przestrzeni 12 miesięcy wzrosła o 88%. Zasługą rozwoju jest przemyślana strategia firmy w zakresie sprzedaży i dystrybucji.

Rolex

Na miejscu siódmym uplasowała się marka Rolex. Jest to szwajcarskie przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją zegarków, założone w 1905 roku. Jego właścicielem jest Hans Wilsdorf Foundation, rodzinna fundacja założyciela firmy. W tej chwili jest największym producentem ekskluzywnych zegarków na świecie z rocznymi obrotami sięgającymi 3 mld USD. Rolex jest znany na całym świecie ze swej precyzji oraz prestiżu. Ceny ich produktów, sięgającej nawet setek tysięcy dolarów. Jego wartość została wyceniona na 9 mld dolarów.

Saint Laurent

Na miejscu ósmym znalazła się kolejna w tym zestawieniu francuska marka - Saint Laurent. Francuski dom mody, założony przez Yves’a Saint Laurenta oraz jego partnera Pierre’a Bergé w 1961 roku we Francji. Jest jednym z najbardziej znanych domów mody na świecie. jego wartość sięga 6,8 mld dolarów.

Tiffany&Co.

Tiffany&Co. znalazło się na przedostatniej pozycji na liście z wyceną w wysokości 6,7 mld dolarów. Amerykańskie przedsiębiorstwo zajmujące się sprzedażą biżuterii oraz srebrnych zastaw stołowych. Jednym z jego symboli jest kolor „Tiffany Blue”, który jest zarejestrowanym znakiem towarowym. Wiele słynnych pierścionków zaręczynowych zostało wyprodukowanych właśnie przez to przedsiębiorstwo. Marka zyskała sławę również dzięki filmowi 'Śniadanie u Tiffany`ego", gdzie główną rolę zagrała Audrey Hepburn.

Prada

Pierwszą dziesiątkę zamyka Prada. Wartość tej włoskiej marki została wyceniona na 5,6 mld dolarów. Prada włoski dom mody założony w 1913 roku w Mediolanie przez Mario Pradę. Jest to jedna z najbardziej kultowych marek modowych na świecie.

10 najdroższych marek świata

Zgodnie z rankingiem opracowanym przez Kantar Brand Global, tak prezentuje się 10 marek posiadających najwyższą wartość na świecie (bez podziału na kategorie):

  1. APPLE
  2. GOOGLE
  3. AMAZON
  4. MICROSOFT
  5. TENCENT
  6. MCDONALD`S
  7. VISA
  8. FACEBOOK
  9. ALIBABA
  10. LOUIS VUITTON
Sonda
Gdybyś miał nieograniczony budżet, kupiłbyś...

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze