Abonament RTV. Kontrolerów jest kilkudziesięciu. Listonosze bez uprawnień
Poczta Polska początkowo nie chciała przyznać ile osób zajmuje się kontrolą rejestracji odbiorników i płatności abonamentu. W wyniku znacznego zainteresowania ze strony mediów opublikowała na swojej stronie internetowej artykuł zatytułowany "Abonament RTV: obalamy mity, przedstawiamy fakty", w którym przyznała, że "nie więcej niż kilkudziesięciu kontrolerów realizuje zadania na terenie całego kraju".
Jak przytacza portal Wirtualne Media, Poczta Polska zatrudnia 80 tys. osób i ma 7,6 tys. placówek, filii i agencji - biorąc pod uwagę tak wielkie zasięgi, kilkudziesięciu kontrolerów to niewielka "delegacja".
"Żaden listonosz nie posiada uprawnień do przeprowadzania kontroli obowiązku rejestracji odbiorników! Dokonują tego wyłącznie upoważnieni pracownicy Centrum Obsługi Finansowej Poczty Polskiej" - informuje Poczta Polska cytowana przez Wirtualne Media. Pracownicy przeprowadzający kontrolę są zobowiązani do przedstawienia legitymacji służbowej/dowodu osobistego na życzenie kontrolowanego.
Ilość kontroli w gospodarstwach domowych jest znikoma
"Zgodnie z ustawą obowiązek rejestracji odbiorników oraz obowiązek przeprowadzania kontroli dotyczy wszystkich użytkowników odbiorników RTV. Poczta Polska skupia się jednak głównie na firmach i instytucjach. Ilość kontroli w gospodarstwach domowych jest znikoma i stanowi jedynie odsetek wszystkich kontroli" - wyjaśniają przedstawiciele Poczty Polskiej cytowani przez Wirtualne Media.
Polecany artykuł: