Cyberprzestępcy nieustannie próbują nowych metod, by naciągnąć klientów banków, telefonii komórkowej czy dostawców internetu. Ich metody i sposób działania do złudzenia przypominają korespondencję z tymi instytucjami, jednak bądźmy czujni. Banki NIGDY nie wysyłają żadnych linków za pośrednictwem wiadomości e-mail czy SMS!
Tym razem hakerzy próbują wyłudzić pieniądze od klientów Millenium. „Otrzymaliśmy sygnały o fałszywych e-mailach, w których oszuści podszywają się pod Bank Millennium i informują o premii lojalnościowej, dostępnej po kliknięciu w link” - napisał bank w oświadczeniu i przestrzegł, że jest to próba kradzieży.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Poczta Polska ostrzega przed fałszywymi wiadomościami e-mail
Pamiętaj, by uniknąć wyłudzenia on-line, stosuj się do tych kilku zasad:
- nie klikaj w linki w wiadomościach e-mail czy SMS, zwłaszcza jeśli nie masz pewności, kto jest nadawcą lub gdzie zostaniesz przekierowany
- nie ściągaj nieznanych aplikacji, dostępnych po kliknięciu w link
- nie ściągaj załączników do maili, jeśli nie wiesz, kto je przesłał lub forma wiadomości wzbudza Twoje wątpliwości
- do aplikacji mobilnej banku loguj się wyłącznie na stronie Banku, a przed logowaniem sprawdź, czy połączenie jest szyfrowane (zamknięta kłódka w pasku z adresem)
- podczas logowania nie podawaj więcej niż 2 wskazane znaki numeru PESEL lub dokumentu!
- w trakcie logowania nigdy nie podawaj danych karty płatniczej