Roczny wolumen produkcyjny nowej fabryki wynieść ma nawet 100 tys. aut. Wartość inwestycji szacowana jest na 3,3 mld zł. Docelowo w fabryce zatrudnionych zostanie ponad 2,8 tys. osób. Obecne zatrudnienie wynosi ok. 1,6 tys., trwa dalsza rekrutacja.
Zobacz koniecznie: Jak długo Polacy muszą pracować na Volkswagen Golfa?
- 24 października nastąpi oficjalne otwarcie fabryki, nie mogę natomiast powiedzieć, kiedy z linii produkcyjnej zjedzie pierwszy samochód. W tej chwili trwają ostateczne przygotowania przed uruchomieniem produkcji seryjnej. W produkcji są pierwsze samochody przedseryjne, my te pojazdy również testujemy - powiedział Ocksen na konferencji prasowej zorganizowanej na terenie nowej fabryki.
Ocksen poinformował, że docelowo z zakładu wyjeżdżać będzie do 100 tys. aut rocznie. Według planów, ok. 60 proc. produkcji fabryki pojedzie do odbiorców koleją, 40 proc. - ciężarówkami.
Volkswagen Poznań jest obecnie największym pracodawcą w regionie, zatrudniającym w swoich zakładach ponad 8 tys. pracowników. W przyszłym roku ma zatrudniać blisko 9,5 tys. osób, z tego ponad 2 tys. w zakładzie we Wrześni. Planowane zatrudnienie w 2018 roku przekroczy 10,3 tys., ponad 2,8 tys. pracowników stanowić będzie załoga nowej fabryki.
Wzrost zatrudnienia ma dotyczyć miejsc pracy nie tylko w nowej fabryce, ale także w dotychczasowych zakładach Volkswagen Poznań. Do koncernu należy fabryka w poznańskiej dzielnicy Antoninek, zlokalizowana w dzielnicy Wilda odlewnia, oraz wybudowany w Swarzędzu zakład zabudów specjalnych.
Jolanta Musielak z zarządu Volkswagen Poznań poinformowała na konferencji, że w nowej fabryce zatrudnienie znalazło dotąd 1,6 tys. osób. Trwa rekrutacja pracowników drugiej i trzeciej zmiany.
Volkswagen Poznań powstał w 1993 roku, produkuje samochody użytkowe i komponenty. W Poznaniu wytwarzany jest model VW Caddy i VW Transporter, które trafiają na rynki całego świata.
W 2015 roku w Volkswagen Poznań wyprodukowano ponad 170,8 tys. pojazdów: przeszło 150,3 tys. aut Volkswagen Caddy i 20,4 tys. sztuk modelu Volkswagen Transporter. Koncern planuje rozwój fabryki w Antoninku i zwiększenie liczby produkowanych tam aut. Każdego dnia w poznańskim zakładzie powstaje 720 pojazdów.
Źrodło: PAP