Od premiery Pokemona Go minęły już ponad 2 miesiące. Pierwsi zaczęli w nią grać Amerykanie, Australijczycy i Nowozelandczycy. 7 lipca, a więc zaledwie jeden dzień po oficjalnej premierze, z aplikacji Pokemon Go korzystało już 0,19 proc. właścicieli urządzeń mobilnych z systemem Android w Polsce – informuje agencja komunikacji mobilnej Spicy Mobile w raporcie pt. „Mobience w Polsce", do którego odnoszą się Wirtualne Media. Czas spędzony w aplikacji przekraczał wówczas 35 minut.
Przeczytaj również: Pokemon Go zarobił w miesiąc 200 mln dolarów
11 lipca, niecały tydzień po premierze, już ponad 1 proc. polskich użytkowników urządzeń mobilnych miało pobraną aplikację. 13 lipca, a więc tydzień po premierze, było to już 2 proc. internautów. Pokemon Go osiągnął szczyt popularności w Polsce między 16 a 23 lipca. Wówczas z aplikacji korzystało 4 – 5 proc. wszystkich użytkowników smartfonów. Zdarzało się, że jeden gracz uruchamiał grę nawet 15 razy w ciągu dnia. Najwięcej czasu, bo średnio aż 50 min. dziennie, polscy fani gry spędzili w aplikacji 9 i 26 lipca.
Zobacz także: Pokemon Go ma ponad 100 mln pobrań!
Według danych Spicy Mobile w lipcu co dziesiąty użytkownik urządzenia mobilnego ze smartfonem (9,5 proc.) w Polsce grał w Pokemona Go. Każdy zawodnik uruchomił w tym czasie aplikację średnio 189 razy. Na zabawę poświęcił przeciętnie 7 godzin i 25 minut. W lipcu w naszym kraju z aplikacji korzystało 1,21 mln właścicieli urządzeń mobilnych z Androidem oraz 0,29 mln użytkowników urządzeń z system iOS.
Źródła: wirtualnemedia.pl, twitter.com, mmorpg.org