W ciągu trzech pierwszych tygodni od daty premiery Pokemon Go został pobrany aż 75 mln razy. Dobra passa utrzymuje się, ponieważ stworzona przez Niantic Labs aplikacja bije kolejne rekordy popularności. Ostatnio Reuters powołał się na dane App Annie, który poinformował o tym, że liczba pobrań Pokemona Go wyniosła już ponad 100 milionów. Jeżeli wierzyć doniesieniom serwisu, to dzienny przychód z aplikacji przekroczył 10 mln dolarów.
Within the first 3 weeks, #PokemonGO had been downloaded over 75 million times. Credit to @bargainfox pic.twitter.com/R53LQljSoa
— Pokémon GO News (@PokemonGoNews) 4 sierpnia 2016
Za pośrednictwem Pokemona Go gracz zostaje przeniesiony do rozszerzonej rzeczywistości. Aplikacja wykorzystuje Google Maps i animowane postaci, które trzeba tropić w świecie rzeczywistym. Posiadacze smartfonów polują na pokemony ukryte wśród miejskich zaułków. Kiedy na ekranie urządzenia mobilnego pojawi się alert o bliskości stworka, należy namierzyć je za pomocą kamery w smartfonie, a następnie schwytać.
Przeczytaj również: Xbox One S. Co zawiera odchudzona wersja konsoli [WIDEO]
Nintendo, które posiada 32 proc. udziałów w firmie The Pokemon Company, postanowił jednak posunąć się jeszcze dalej. Słynny producent konsol do gry i były właściciel marki zamierza wprowadzić na rynek urządzenia wearables, dzięki którym będzie można oddać się polowaniu na małe stworzonka bez konieczności ciągłego chodzenia ze smartfonem w ręku. Między innymi do sprzedaży ma trafić bransoletka z gatunku wearables zintegrowana z aplikacją Pokemon Go. Za jej pośrednictwem gracz będzie informowany o sąsiedztwie stworka.
Zobacz także: Zmiany w Pokemon Go. Tak będą wyglądali nowi team liderzy!
- Otwieramy przed ludźmi nową drogę gry. Nie będą musieli patrzeć przez cały czas na smartfona, ale będą mogli rozejrzeć się dookoła i podziwiać nowe ciekawe miejsca, które pomagamy im odkryć – przekonuje w rozmowie z Reutersem John Hanke, CEO w spółce Niantic, która stworzyła aplikację Pokemon Go.
Twórcy gry rozszerzają również sieć partnerską. W Japonii do współpracy z Pokemon Company przystąpiło ok. 3 tys. restauracji McDonald's, w których zlokalizowane będą tzw. gymy – miejsca, szczególnie istotne w grze.
Źródła: reuters.com, pokemon-go.pl, businessinsider.com.pl, twitter.com