
Awaria systemu e-zdrowia: problemy z receptami i skierowaniami?
W poniedziałek Centrum e-Zdrowia wydało komunikat o potencjalnych opóźnieniach w działaniu systemu e-zdrowia. Jak poinformowano, mogą wystąpić okresowe trudności z wystawianiem recept i skierowań.
Centrum e-Zdrowia wyjaśniło, że problemy są związane z usługami świadczonymi przez zewnętrznego dostawcę. Eksperci Centrum e-Zdrowia zapewniają, że monitorują sytuację i pozostają w stałym kontakcie z podmiotem odpowiedzialnym za utrzymanie systemów IKP i mojeIKP.
- "Centrum e-Zdrowia współpracuje z zewnętrznym dostawcą oraz producentem urządzeń, w których odnotowano problemy techniczne, w celu jak najszybszego usunięcia występujących trudności" – czytamy w komunikacie.
Dobra wiadomość jest taka, że problemy nie wpływają na bezpieczeństwo danych w systemie e-zdrowia (P1) w Polsce.
Co zrobić, gdy nie można wystawić e-recepty?
Centrum e-Zdrowia przypomina, że w przypadku trudności, pilne recepty mogą być realizowane bez wykorzystania systemu P1, zgodnie z procedurą wystawienia i realizacji e-recept w razie braku dostępu do systemu e-zdrowie. W komunikacie dodano również, że jeśli realizacja recepty nie jest konieczna w poniedziałek, Centrum zachęca do jej wykupienia w kolejnych dniach.
W przypadku braku dostępu do systemu e-zdrowie, lekarz może wystawić receptę w formie papierowej. Na recepcie należy umieścić adnotację "recepta papierowa". Pacjent może zrealizować taką receptę w aptece.
Polecany artykuł: