Wielkie zmiany w ZUS
Od 22 listopada 2021 r. do 31 marca 2022 r. zmieniają się godziny funkcjonowania oddziałów Zakłądu Ubezpieczeń Społecznych. ZUS będzie obsługiwał klientów we wszystkich placówkach w poniedziałki w godz. 8.00–17.00. W pozostałe dni tygodnia, tj. od wtorku do piątku, ZUS przyjmuje klientów w godzinach 8.00–15.00. ZUS zachęca przy okazji do załatwiania spraw urzędowych bez wychodzenia z domu za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS i skorzystania z e-wizyt.
Jak spotkać się z ekspertem w wybranym przez Ciebie dniu i o konkretnej godzinie? Jak informuje ZUS, nie musisz wychodzić z domu, aby załatwić sprawę w ZUS. Możesz spotkać się z pracownikiem Zakładu przez internet – podczas e-wizyty. Potrzebujesz tylko: dostęp do internetu, komputera, tableta lub smartfona z działającymi kamerką, głośnikiem i mikrofonem.
ZOBACZ TEŻ: Podwyżka emerytury! Seniorze, sprawdź sposoby na wyższą emeryturę
Zamów wizytę w placówce
Zarezerwuj wizytę przez PUE ZUS. W pierwszym kroku zaloguj się na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Następnie w menu bocznym wybierz [Wizyty] > [Rezerwacja wizyty]. Wybierz miejsce spotkania. Wskaż również sprawę, którą chcesz poruszyć. Potem wybierz termin wizyty. Ważne! Gdy będziesz szedł na umówioną wizytę, weź ze sobą swój login PUE i dokument tożsamości.
Zarezerwuj wizytę przez telefon. Aby zarezerwować wizytę przez telefon, zadzwoń do najbliższego oddziału ZUS. Podczas rozmowy podaj swoje dane (imię, nazwisko, PESEL lub serię i numer dokumentu tożsamości oraz numer telefonu komórkowego) oraz sprawę, którą chcesz omówić z ekspertem ZUS. Wybierzesz również placówkę, w której ma się odbyć wizyta, oraz jej termin.
Na podany podczas rezerwacji numer telefonu przyjdzie wiadomość SMS z terminem oraz numerem rezerwacji wizyty. W naszej placówce wpisz ten numer na ekranie urządzenia do wydawania numerków. Ważne! Gdy będziesz szedł na umówioną wizytę, weź ze sobą swój dokument tożsamości.
Jednocześnie Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że do dyspozycji klientów ZUS jest również ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.–pt.) w godzinach 7:00–18:00.