Lidl & Biedronka

i

Autor: Filip Naumienko/Reporter & Andrzej Zbraniecki/East News Lidl & Biedronka

Drożyzna w Polsce

Wileki wzrost cen od grudnia 2024! Tyle płacimy za koszyk zakupów

2025-02-27 7:59

Jak wynika z raportu przygotowanego przez ASM SFA, w styczniu średnia cena koszyka zakupowego z najpopularniejszymi produktami wyniosła 312,19 zł. To wzrost o 8,65 zł względem grudnia 2024 roku.

Jak wzrosły ceny względem grudnia 2024 roku?

Autorzy raportu przypomnieli, że według wstępnych danych GUS ceny towarów i usług konsumpcyjnych w styczniu 2025 r. wzrosły o 5,3 proc. w porównaniu ze styczniem ubiegłego roku, a w stosunku do poprzedniego miesiąca były wyższe o 1 proc.

Z danych zebranych przez ASM SFA wynika, że w styczniu br. średnia cena koszyka zakupowego zawierającego najpopularniejsze artykuły codziennego użytku wyniosła 312,19 zł. Rok temu wartość ta wyniosła 303,54 zł. Autorzy informacji wskazali, że najniższą wartość koszyka odnotowano w sieci Auchan, gdzie średni koszt wyniósł 287,71 zł. Najdrożej było natomiast w sieci Dino, gdzie za analizowany zestaw produktów trzeba było zapłacić 323,22 zł.

- Analizując koszyk bazujący na najniższych cenach produktów zaraportowanych spośród wszystkich lokalizacji badanych sieci moglibyśmy zapłacić 224,16 zł, natomiast przyjmując najwyższe ceny - 387,07 zł. Różnica między najtańszym, a najdroższym koszykiem w styczniu br. wyniosła 162,91 zł - podkreślili autorzy raportu.

Badanie w poszczególnych sklepach

Zgodnie z wynikami badania, w styczniu br. największy poziom dostępności 40 badanych produktów z koszyka osiągnęły sieci Carrefour (91 proc.), Intermarché (90 proc.), Kaufland (87 proc.)i Makro Cash & Carry (86 proc.). Najniższy poziom zanotowały natomiast sklepy Dino (64 proc.).

Dane do badania zostały zebrane w 5 placówkach każdej z sieci tradycyjnych w losowo wybranych lokalizacjach na terenie całej Polski. Konkretne dane dotyczące poziomu dostępności obejmują jedynie produkty docelowe oraz ich warianty o innej gramaturze, bez uwzględniania możliwych zamienników. ASM SFA bada ceny tych samych 40 produktów w 13 sieciach handlowych zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i w kanale e-commerce. W badaniu przeanalizowano ceny przykładowego koszyka zakupowego, w którym znalazły się? najpopularniejsze artykuły FMCG z podstawowych kategorii, takich jak: nabiał, mięso, wędliny i ryby, napoje, słodycze, piwo, chemia domowa, kosmetyki.

Super Biznes SE Google News
Autor:
QUIZ PRL. Jaka to melodia. Hity z czasów PRL: zgadnij, kto je wykonywał
Pytanie 1 z 15
Słowa: „Papierowy księżyc z nieba spadł, skończył się video film” śpiewała?
Halina Frąckowiak zlicytuje swoją sceniczna kreację dla polskich dzieci z Ukrainy

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze