Przedsiębiorcy w całym kraju otrzymują od ZUS korespondencję, zawierającą rozliczenie wpłat z zeszłego roku. Milion firm otrzymało informację o nadpłatach. W tym celu ZUS chce oddać ok. 2,5 mld zł.
– Zależy nam na tym, aby zainteresować osoby prowadzące biznes stanem ich rozliczeń z ZUS, tak by mogły porównać swoje dokumenty finansowe z informacją z naszej strony. Przedsiębiorca sam musi podjąć decyzję, jak rozwiązać sprawę swojego zadłużenia lub nadpłaty. My przedstawiamy informację i możliwe rozwiązania, ale decyzja należy do płatnika – mówi "Rzeczpospolitej" Anna Staszyńska, wicedyrektor departamentu realizacji dochodów w Centrali ZUS w Warszawie.
Warto pamiętać, że nadpłata przedawnia się po 5 latach od dnia wpłaty, lub otrzymania zawiadomienia z ZUS. Po złożeniu wniosku ZUS zwraca pieniądze w ciągu 30 dni. Aby odzyskać środki trzeba sprawdzić najpierw aktualny stan rozliczeń. Informacja z pisma dotyczy stanu konta z końca grudnia 2018 roku. Weryfikację przeprowadzić można na Platformie Usług Elektronicznych.