KE chce, aby przepisy dotyczące płacy minimalnej w UE stały się bardziej przejrzyste, a wynagrodzenia dla kierowców tranzytowych – adekwatne do płacy minimalnej obowiązującej na danym terenie. Firmy transportowe, które zajmują się międzynarodowymi przewozami, mają stosować płace zgodne z przepisami obowiązującymi w kraju, do którego delegują swoich pracowników. Z komunikatu opublikowanego przez Komisję Europejską wynika, że „nowe zasady zagwarantują wyższe wynagrodzenie, jeśli kierowca przepracuje co najmniej trzy dni w miesiącu w państwie członkowskim o wyższych stawkach wynagrodzenia".
PATRZ: Pożegnamy się z miliardami unijnych środków? Kontrowersyjna propozycja Niemiec
Według Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej strategia godzi w interesy firm transportowych z takich krajów, jak Polska czy Węgry, a nawet – prowadzi do wypchnięcia ich z unijnego rynku transportowego, co oznacza prostą drogę do bankructwa. Komisja Europejska tłumaczy, że przedsiębiorstwa transportowe powinny uszanować „prawo do jednakowej zapłaty jak w przypadku lokalnych kierowców".
Oprac. na podst. stooq.pl, biznes.onet.pl, europa.eu