Jeżeli za nieudane wakacje odpowiada biuro podróży, które nie wywiązuje się z umowy, konsument ma prawo do złożenia reklamacji i żądania obniżenia ceny wycieczki. Podstawami do zgłoszenia zastrzeżeń mogą być m.in. zgubiony bagaż, brak obiecanego widoku na morze, gorszy niż w umowie standard hotelu, a nawet hałas w nocy. W oszacowaniu wysokości roszczenia pomocna jest tabela frankfurcka, która określa procentowo uszczerbek (najwięcej pieniędzy otrzymamy, gdy zasadnie poskarżymy się na hałas w nocy, brak wyżywienia, robactwo lub wilgoć w pokoju). Tabela ta nie ma wprawdzie mocy wiążącej, ale jest zwyczajowo uznawana przez wielu przedsiębiorców turystycznych. Konsument na złożenie reklamacji ma 30 dni od zakończenia imprezy turystycznej Jeśli przez kolejne 30 dni nie uzyska odpowiedzi od biura, to uznaje się, że reklamacja została przyjęta.
Reklamacje w biurze podróży
2015-07-06
17:48
Jeżeli biuro podróży nie wywiązuje się z umowy, konsument ma prawo do złożenia reklamacji i żądania obniżenia ceny wycieczki. Podstawami do zgłoszenia zastrzeżeń mogą być m.in. zgubiony bagaż, brak obiecanego widoku na morze, gorszy niż w umowie standard hotelu, a nawet hałas w nocy.