W 2014 r. UOKiK wszczął postępowanie, które miało na celu rozpatrzenie skarg związanych z reklamacjami klientów Getin Noble Banku złożonych w latach 2012 – 2014. Okazało się, że instytucja nie rozpatrywała reklamacji w terminie. W związku z tym urząd nakazał bankowi usunięcie skutków niekorzystnej praktyki i rekompensatę publiczną.
- Długotrwałe rozpatrywanie reklamacji narusza dobre obyczaje. Kodeks Etyki Bankowej oraz postanowienia w zawieranych przez bank umowach wyraźnie wskazywały, że czas na udzielenie odpowiedzi na reklamację nie powinien przekroczyć 30 dni. Bank jednak nie dotrzymywał tych terminów – wyjaśnia Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Przeczytaj również: Podszywali się pod dostawców prądu. Sprawę bada UOKiK
Bank przystał na warunki postawione przez urząd. Każdej osobie poszkodowanej w latach 2012 – 2014 na drodze składana reklamacji przysługuje rekompensata w wysokości 100 złotych.
Od 5 sierpnia 2015 r. kwestie reklamacji składanych w bankach reguluje ustawa o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym. Warto zapoznać się z tymi przepisami w razie wątpliwości związanych z procedurą składania reklamacji.
Oproc. na podst. uokik.gov.pl