Klabater zrealizuje projekt „T.A.C.K. – Zestaw innowacyjnych narzędzi do tworzenia zaawansowanych ekonomicznych gier symulacyjnych”. Przedmiotem projektu jest opracowanie i wdrożenie rozwiązania w postaci zestawu narzędzi i nakładki na silniki gier wideo. T.A.C.K. (Tycoons Autonomic Creation Tool) to innowacja procesowa służąca do tworzenia zaawansowanych gier z gatunku symulacyjno-ekonomicznych (tzw. tycoons). Przyznana Spółce rekomendowana kwota dofinansowania wynosi 2.547.238,82 zł, a koszt całkowity realizacji projektu to 4.077.476,47 zł.
ZOBACZ TAKŻE: Letnia ofensywa Klabatera i wielka wyprzedaż gier w ramach Steam Summer Sale
Klabater to producent gier wideo z gatunku RPG Narrative Tycoons. Pierwszą produkcją studia była wydana w 2019 gra Crossroads Inn - symulator zarządzania tawerną fantasy. Projekt T.A.C.K pozwoli Spółce rozwinąć seryjną produkcję kolejnych gier z gatunku symulacji ekonomicznych oraz stworzyć narzędzia i rozwiązania, które znacznie zredukują czas i środki potrzebne do finalizacji kolejnych projektów.
- Jestem dumny, że nasz wniosek znalazł się wśród rekomendowanych przez komisję, szczególnie, że w tym roku konkurencja była bardzo duża, a wszystkie wnioski stały na bardzo wysokim poziomie. Środki pozyskane z programu GameINN pozwolą nam na opracowanie własnej unikatowej technologii i wdrożenie jej w postaci innowacji procesowej, w pierwszej kolejności w naszej firmie. Rozwój kompetencji badawczych i inwestycja w poziom technologiczny spółki to nasz priorytet i istotny element strategii budowy wartości Klabatera – mówi Michał Gembicki, członek zarządu Klabater S.A.
Spośród 93 wniosków, które wpłynęły do NCBR, wybrano 43 projekty. Łączna kwota dofinansowania dla wszystkich beneficjentów wynosi 154,4 mln zł. Pozostałe 37 projektów nie zostało wybranych do dofinansowania, a 9 z nich wycofano z oceny. NCBR poinformowało, że ze względu na wysoki poziom merytoryczny projektów, budżet czwartego konkursu został zwiększony o ponad 54 mln zł.
Powstały w 2016 r. GameINN jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Od pierwszej edycji konkursu cieszy się on ogromnym zainteresowaniem. W ramach wszystkich czterech odsłon GameINN dofinansowanie o łącznej wysokości 474,3 mln zł przyznano 150 projektom.
W czwartym konkursie sektorowym GameINN o dofinansowanie ubiegali się przedsiębiorcy, konsorcja przedsiębiorców oraz konsorcja przedsiębiorców z udziałem jednostek naukowych. Do NCBR wpłynęła największa w historii programu liczba wniosków.