Darmowe kanapki w McDonald’s

i

Autor: Shutterstock

McDonald’s rewolucjonizuje restauracje. Wprowadza aplikację mobilną

2017-03-06 11:59

Znana sieć fast-foodów zapowiedziała duże udogodnienia dla klientów. Do końca br. w 20 tys. restauracji McDonald's w Stanach Zjednoczonych będzie można złożyć i opłacić zamówienie przez aplikację mobilną.

Chociaż McDonald's działa najprężniej na rynku amerykańskim, który generuje 40 proc. globalnych zysków sieci, to właśnie tutaj spółka odnotowała szczególnie duże straty. Aż 70 proc. transakcji w sieci McDonald's w Stanach Zjednoczonych odbywa się przy zakupach McDrive. Największą bolączką kierowców są kolejki. Gdyby nie one, w latach 2012 – 2016 amerykańskie restauracje McDonald's zrealizowałyby o 500 mln transakcji więcej. Sieć doszła do wniosku, że istnieje bardzo prosty sposób na to, żeby zwiększyć obroty – aplikacja mobilna.

Zobacz także: Android Pay w Polsce: gdzie zapłacisz smartfonem i jak to działa?

Dzięki temu rozwiązaniu kierowcy będą mogli zrobić zakupy w opcji „zamów mobilnie i płać". Aplikacja będzie miała swoją premierę w IV kwartale bieżącego roku. Do końca br. złożenie zamówienia tą drogą stanie się możliwe w 14 tys. restauracji na terenie Stanów Zjednoczonych oraz w 6 tys. restauracji poza obszarem USA. Zwiększy się również liczba punktów odbiorów zamówienia. Po wybraniu i opłaceniu zestawu przez aplikację mobilną będzie można zgłosić się po jego odbiór do okienka McDrive lub restauracji, albo poczekać na doręczenie przez pracownika McDonald's w specjalnie wyznaczonym miejscu na parkingu. W dalszym ciągu amerykańska sieć nie będzie proponowała dostawy do domu (z tego rozwiązania mogą korzystać Chińczycy).

Przeczytaj również: W McDonald's zapłacisz smartfonem

Składanie zamówienia przez aplikację mobilną nie jest nowością. W wielu krajach taką możliwość daje chociażby sieć kawiarni Starbucks czy Domino's Pizza. Ponadto, coraz więcej „sieciówek" akceptuje płatności smartfonem przez Android Pay. W Polsce są one możliwe w takich miejscach, jak Carrefour, Costa Coffee, Delikatesy Centrum, Green Nero, Inglot, KFC, Lidl, McDonald's, Netto, Piotr i Paweł, Pizza Hut, Rossmann, Spar, Starbucks czy sieć stacji benzynowych BP.

Źródła: money.pl, tvn24bis.pl, superbiz.se.pl

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze