Portal naprawisz.to właśnie wystartował na rynku. Jego główny cel: stać się platformą wymiany wiedzy. Nie encyklopedycznej, a praktycznej, w formie pytań i odpowiedzi. Nazwa naprawisz.to sugeruje, że chodzi wiedzę z zakresu prac domowych lub motoryzacyjnych, nie tylko o pytania teoretyczne, które można znaleźć w internecie.
Zgodnie z deklaracjami przedstawicieli firmy, na razie eksperci (ludzie, którzy udzielają odpowiedzi) mogą zdobyć wyłącznie klawiatury i myszki. Jednak wkrótce ma się to zmienić.
Minimalna stawka ma wynosić 5 zł za odpowiedź, czyli ok. 60 złotych na godzinę.
naprawisz.to w pytaniach i odpowiedziach
ŁB:Załóżmy, że dołączę do Państwa. Co muszę zrobić, że zarabiać prawdziwe pieniądze? (nie mówię o myszkach/nawigacjach, tylko o pieniądzach)
Marcin Zaborowski, Fabryka e-biznesu: Jesteśmy w trakcie opracowywania ostatecznej wersji programu lojalnościowego. Aby zarabiać pieniądze trzeba być ekspertem (tylko oni będą mogli zarabiać), wystarczy odpowiadać na zadane pytania przez naszych użytkowników. Na początku będziemy płacić z własnej kieszeni. Później, przy odpowiednim ruchu liczymy na użytkowników, którzy będą dodawać płatne problemy (mechanizm będzie się sam napędzał).To jednak tylko czubek góry lodowej - planujemy uruchomić chat ekspertów czy usługi dla firm.
Jaka będzie stawka? Tzn. ilu odpowiedzi muszę udzielić, żeby zarobić 100 zł?
Nie chcemy zdradzać jeszcze szczegółów, ale myślimy o stawce min. 5 zł za odpowiedź. Myślę, że jak za 5 minut poświęconego czasu stawka jest bardzo dobra.
Czy w ten sposób ktoś w Państwa firmie (oddziale) na świecie zarabia?
Firma nie ma oddziałów zagranicznych. Kapitałem są ludzie, a właściwie ich doświadczenie. Oczywiście zagranicą są takie rozwiązania (np. experts-exchange ). Dlaczego nie dać Polakom takiej szansy?
Kiedy można spodziewać się pierwszych wypłat?
Pierwsze wypłaty powinny pojawić się pod koniec sierpnia. Wszystko zależne jest od ruchu, jaki uda nam się wygenerować oraz otwartości Polaków na te rozwiązania.
Przykłady z Zachodu - niefortunny experts-exchange.com
naprawisz.to przyjęło model identyczny do witryny experts-exchange.com. Ta jednak nie zbierała pochlebnych opinii. Po bankructwie została wskrzeszona w 2001 roku - i doskonale spozycjonowała się w Google. Jednak konieczność rejestracji w celu uzyskania odpowiedzi irytowała internautów.
Ostatecznie Google zmieniło algorytmy indeksujące, a pytania z witryny experts-exchange.com przepadły w czeluściach Google