Facebook

i

Autor: Pixabay.com

Nowa polityka Facebooka uderzy w firmy

2018-01-18 12:51

Mark Zuckerberg zapowiedział, że Facebook zmieni swoją politykę względem treści komercyjnych. Dla firm, które promowały swoje produkty i usługi w portalu społecznościowym oraz nawiązywały tam relacje z klientami może oznaczać to spore straty.

Jak pisaliśmy kilka dni temu, wpisy znajomych mają być teraz traktowane priorytetowo, a to oznacza, że te sponsorowane będę wyświetlać się niżej. Mark Zuckerberg argumentuje, że dzięki zmianom Facebook ma służyć przede wszystkim wyszukiwaniu kontaktów i zacieśnianiu więzi społecznych. Jednak być może miliarder chce również zarabiać na swoim narzędziu więcej niż dotychczas.

Zobacz również: Rewolucja na Facebooku. Serwis stanie się wolny od komercyjnych treści?

Badania dowodzą, że serwisy takie, jak Facebook, mają znaczący wpływ na nasze decyzje zakupowe. Właściciele Facebooka mają tego świadomość i nie ukrywają, że nowa ich polityka może uderzyć w działające firmowe funpage, działające w serwisie. Najbardziej narażeni na straty są firmy, których treści nie wywołują interakcji z odbiorcami – są udostępniane i komentowane przez niewielką liczbę użytkowników Facebooka. To właśnie ich wpisy będą mocno ograniczane. Jest jednak wyjście z tej sytuacji, choć nie jest ono proste. Aby treści takich przedsiębiorstw wyświetlały się fanom jako jedne z pierwszych, będą musiały przekonać użytkowników Facebooka do nadania im odpowiedniego priorytetu w ustawieniach.

Sprawdź także: Największe oszustwa na Facebooku. Przegląd metod [WIDEO]

Czytaj też: Jak usunąć konto na Facebooku? [KROK PO KROKU]

 

Źródło: Superbiz.pl

Najnowsze