1. Edytor z podziałem na sekcje tematyczne
Przede wszystkim sprzedający dostaną do swojej dyspozycji specjalny edytor, który z czasem zastąpi szablony HTML. Skorzystają na tym kupujący, ponieważ warunki oferty zostaną oddzielone od opisu przedmiotu, przez co oferta stanie się czytelniejsza. Dodając przedmiot za pomocą edytora, będzie można zamieścić dane dotyczące produktu w oddzielnych sekcjach. Są to: „Dostawa", „Płatność", „Gwarancja", „Reklamacje", „Zwroty" i „O sprzedającym".
Może cię zainteresować: Nowe oszustwo przez telefon. Nie odpowiadaj na to pytanie
2. Oferta dostosowana do urządzeń mobilnych
Opisy przedmiotów dodawane za pomocą edytora zostaną dopasowane do urządzeń mobilnych. Oznacza to, że opisy produktu widoczne na poszczególnych urządzeniach będą ze sobą spójne.
3. Większa liczba parametrów
Zwiększy się liczba parametrów przedmiotu, które trzeba będzie obowiązkowo podać. To kolejne udogodnienie dla kupujących, które ułatwi im przeglądanie i porównywanie ofert.
4. Limity zdjęć
Do każdej oferty będzie można załączyć maksymalnie 8 zdjęć. W przypadku kategorii: „Samochody, Motory i quady" oraz „Nieruchomości" limit zdjęć wyniesie 16 sztuk. Zdjęcia powinny spełniać określone standardy. Zmieni się także sposób przechowywania zdjęć. - Wszystkie zdjęcia w galerii i w opisie będą przechowywane na serwerach Allegro. Serwis dąży do tego, aby wszystkie strony szyfrowane były protokołem https, co zapewni większe bezpieczeństwo użytkownikom – można przeczytać w komunikacie prasowym Allegro.
5. Dodawanie filmów i załączników
Kolejną nowość stanowi możliwość dodawania filmów i załączników do opisu oferty. Film będzie można zaciągnąć z serwisu YouTube lub Vimeo, a załącznik – z dysku.
6. Informacje na temat punktów odbioru
Dodatkowo, od 1 lipca zacznie działać nowa funkcjonalność. W jej ramach sprzedający zyskają możliwość zamieszczania dodatkowych informacji na temat odbioru osobistego w opisie oferty. Będzie można dodać dane dotyczące jednego lub kilku punktów odbioru osobistego wraz z adresem odbioru.
Zobacz także: Kultowa Nokia 3310 powraca w nowej odsłonie
Dzięki zmianom oferty przeglądane na smartfonach i tabletach staną się bardziej czytelne. Jak podkreślają właściciele Allegro, już blisko połowa użytkowników platformy korzysta z niej za pomocą urządzeń mobilnych. Sprzedaż na platformie prowadzi ponad 100 tysięcy firm, a każdego dnia użytkownicy serwisu mogą przeglądać przeszło 60 mln ofert. Mimo to 35 proc. kupujących nie jest w stanie znaleźć wszystkich istotnych informacji na temat warunków sprzedaży, np. gwarancji czy zwrotu, a 38 proc. internautów ma problem z wyborem produktu – wynika z badania przeprowadzonego przez Allegro.
Przeczytaj również: Facebook na telewizorach. Powstanie specjalna aplikacja dla maniaków wideo
- Znamy potrzeby naszych klientów i wiemy, jak ważne jest dla nich poczucie dokonania dobrego wyboru. W efekcie wprowadzanych zmian kupujący nie tylko otrzymają kompleksowe informacje na temat produktu, ale przede wszystkim będą mogli łatwo porównać warunki interesujących ich ofert i dokonać zakupu, niezależnie od urządzenia z jakiego korzystają czy miejsca, w którym przebywają – mówi Piotr Szybiak, CTO i członek zarządu Allegro. - Allegro przeszło długą drogę: od popularnego serwisu aukcyjnego do profesjonalnej platformy handlowej. Nowy opis oferty to kolejny element tej transformacji. Wiemy, że wiele pracy czeka firmy handlujące na naszej platformie, dlatego zmiana będzie wprowadzana etapami i potrwa rok – dodaje.
Oprac. na podst. mat. pras.