To pierwsze tak innowacyjne rozwiązanie wśród dużych sieci handlowych w Polsce. Łączy w sobie doświadczenie zakupów tradycyjnych z wygodą świata digitalowego. Klienci sami zeskanują produkty i zapłacą za nie bezpośrednio w aplikacji mobilnej Empik. Pozwala to również na ograniczenie kolejek do kas w sezonie wysokiej sprzedaży. Obecnie trwa faza testowa usługi w 10 lokalizacjach. Do końca roku obejmie kolejne 40 sklepów, a docelowo wszystkie Empiki w kraju. - W najnowszej wersji pojawiła się w niej nowa funkcja, jeszcze bardziej ułatwiająca zakupy w salonach. Dzięki Premium Pay&Go klient, wchodząc do salonu, może na miejscu podjąć decyzję czy chce iść z produktem do tradycyjnej kasy czy samodzielnie zakończyć zakupy, zapłacić aplikacją i wyjść ze sklepu – mówi Grzegorz Bieszke, Head of Customer Experience w Empiku.
ZOBACZ TAKŻE: PiS zagłosował przeciwko Dudzie! Zakaz handlu w niedzielę zniesiony na 6 grudnia
Jak to działa?
Aby skorzystać z Premium Pay&Go należy jednorazowo zaakceptować regulamin usługi, włączyć geolokalizację oraz potwierdzić numer telefonu. Płatność odbywa się automatycznie, w ramach podpiętej do konta karty płatniczej. W przyszłości do dostępnych form płatności dołączą także Apple Pay, Google Pay i Blik.
Podczas wizyty w salonie wystarczy zeskanować wybrane produkty za pomocą aplikacji, a następnie sfinalizować zamówienie przy jednym ze specjalnych punktów płatności znajdujących się na terenie sklepu. Służą one również do odbezpieczenia produktów oraz zeskanowania kodu QR inicjującego płatność. Paragon elektroniczny pozostaje dostępny na koncie użytkownika w aplikacji, możliwe jest także uzyskanie go w formie papierowej – wystarczy poprosić o to obsługę.
Z Premium Pay&Go mogą korzystać użytkownicy bezpłatnego Empik Premium Free, który zapewnia m.in. darmową dostawę zamówień do salonów, Żabek i Paczkomatów, a także Empik Premium, wzbogaconego m.in. o darmową dostawę kurierem i stałe rabaty na zakupy.
Trwa faza pilotażowa
Wdrożenie Premium Pay&Go przebiega stopniowo. Obecnie usługa jest dostępna w 10 salonach – czterech w Warszawie (Westfield Arkadia, Złote Tarasy, Wola Park, CH Janki) oraz po jednym we Wrocławiu (CH Magnolia Park), Szczecinie (Galeria Galaxy), Krakowie (Park Handlowy Zakopianka), Opolu (CH Karolinka), Poznaniu (CH Poznań Plaza) i Łodzi (CH Port Łódź). Do połowy grudnia zakupy z aplikacją będą możliwe w 40 kolejnych salonach, m.in. w Bielsku-Białej, Bydgoszczy, Gdańsku, Gdyni, Koszalinie, Lublinie, Olsztynie, Radomiu, Rzeszowie, Tarnowie czy Toruniu.
Od początku 2021 r. usługa będzie stopniowo rozszerzana o kolejne salony w dużych i mniejszych miastach. Pełna lista sklepów objętych usługą znajduje się na stronie internetowej.