Pozycja Bytedance w Chinach już teraz jest bardzo mocna, dlatego pozyskane środki mają zostać przeznaczone głównie na wzmocnienie ekspansji na kolejnych rynkach. Największym zagranicznym hitem Bytedance jest usługa wideo znana na zachodzie jako TikTok, która konkuruje z największymi gigantami jak Snapchchat czy Facebook.
- Informacja o pozyskaniu tak dużego finansowania przez Bytedance jest interesująca również z punktu widzenia polskiego rynku, szczególnie, że zgodnie z zapowiedziami ma to przełożyć się na inwestycje w rozwój aplikacji poza granicami Chin. TikTok, wcześniej znany jako Musically, już w tym momencie ma w Polsce duże grono fanów - ponad 3 miliony zarejestrowanych kont. Ten zastrzyk gotówki to dobra wiadomość nie tylko dla fanów, którzy mogą liczyć na rozwój aplikacji, ale również dla marek, które inwestują w promocję w TikToku. Spodziewamy się, że potencjał marketingowy platformy zdecydowanie wzrośnie - ocenia Tobiasz Wybraniec, prezes zarządu GetHero, agencji zajmującej się influencer marketingiem na YouTube, Instagramie oraz na TikToku.
Stworzony przez Bytedance TikTok to platforma społecznościowa, która umożliwia publikowanie krótkich nagrań video. Aplikacja największą popularnością cieszy się wśród młodych osób w wieku od 13 do 20 lat. Obecnie z jej usług korzysta około 600 milionów osób na całym świecie. TikTok świetnie radzi sobie także na polskim rynku, o czym najlepiej świadczą zasięgi twórców video z tej aplikacji - najwięksi z nich gromadzą miliony obserwujących. Potencjał TikToka dostrzegają również marki angażujące się w kampanie marketingowe, w Polsce do tej pory takie akcje zorganizowały między innymi Wawel, Coca-Cola i Garnier.