Zaskakujące wideo i kontrowersyjne teledyski na YouTube. Najpopularniejsze materiały w 2020

2020-12-16 11:01
Ile wiesz o polskim Youtube? Sprawdź czy jesteś prawdziwym fanem platformy
Autor: canva.com Ile wiesz o polskim Youtube? Sprawdź czy jesteś prawdziwym fanem platformy

Na tegorocznych listach najpopularniejszych wideo i teledysków w Polsce aż 6 pozycji to produkcje związane z popularną akcją #hot16challenge2. Wśród twórców, których filmy znalazły się w zestawieniu najpopularniejszych wideo znajdziemy m.in.: Karola Friza Wiśniewskiego, Tomasza Sekielskiego czy Łukasza Lotka Lodkowskiego. Z kolei na muzycznej liście w tym roku znajdziemy teledyski tylko polskich wykonawców, w tym: sanah, ReTo i Taco Hemingwaya.

YouTube 2020. Co oglądaliśmy w Polsce?

Na tegorocznych listach najpopularniejszych wideo i teledysków na YouTube w Polsce, aż 6 pozycji to produkcje związane z popularną akcją #hot16challenge2. Celem muzycznego wyzwania, zainicjowanego przez rapera Karola „Solara” Poziemskiego, była zbiórka funduszy na rzecz personelu medycznego i walki z koronawirusem. W inicjatywie wzięli udział nie tylko muzycy, ale również aktorzy, ludzie mediów, sportu czy polityki. W ramach akcji nagrano ponad 1400 rapowych zwrotek i zebrano ponad 3,5 miliona złotych na walkę z pandemią. Na listę najpopularniejszych wideo trafiła “szesnastka” Marcysi Ryskalskiej, WERSOW, MURCIX, a także Prezydenta RP Andrzeja Dudy. Wyzwanie przyjął również Szpaku, a jego rymy otwierają listę najpopularniejszych teledysków z liczbą ponad 53 milionów wyświetleń. Na liście muzycznej jest jeszcze jeden klip #hot16challenge2, tym razem na miejscu 9. i jest on autorstwa Young Igiego. 

ZOBACZ TEŻ: Koronawirus, wybory i film "365 dni". Rok 2020 widziany oczami Google [ZDJĘCIA]

Na pierwszym miejscu zestawienia 10-ciu najpopularniejszych wideo uplasował się Karol Friz Wiśniewski, który wraz z ekipą przejmuje internety. To nie jedyny film popularnego twórcy - miejsce 9. zajmuje bowiem materiał TO KONIEC... (FINAL ODC. 12). Oczko wyżej znalazł się popularny komik Łukasz Lotek Lodkowski i jego BAŁAGAN NA STRYCHU. Zestawienie zamyka inny stand-uper - Rafał Pacześ ze swoim programem BANG 2. Jednak muzyka i rozrywka to nie jedyne tematy obecne na tegorocznej liście. Na 6. miejscu znalazł się dokument Zabawa w chowanego, kolejna produkcja Tomasza i Marka Sekielskich, która porusza trudny temat pedofilii w kościele. Zaś na miejsce 7. trafiła produkcja Reżysera Życia Znikające dzieci, nastoletnia depresja - wideo przedstawia historię młodych ludzi cierpiących na depresję.

Na liście najpopularniejszych teledysków, oprócz tych związanych z muzycznym wyzwaniem #hot16challenge2, znalazło się jeszcze kilka klipów raperów - ReTo z Billy Kid (3. miejsce), Taco Hemingway i Polskie tango (5. miejsce), Malik Montana i Niedostępny (7. miejsce), Masno i Gang (8. miejsce), a listę zamyka Quebonafide - SzubienicaPestycydyBroń. Na 2. miejscu listy pojawiła się jedyna kobieta w tym zestawieniu, sanah z utworem Melodia. Do zestawienia trafiły również dwa teledyski disco-polo Dr. SWAG z Zerujemy 07 (4. miejsce) oraz Vivat - Oddam Ci wszystko (6. miejsce). 

YouTuberów czy naukowców - kogo lepiej znamy?

W tym roku YouTube był miejscem, gdzie twórcy odpowiadali na trendy i potrzeby widzów -  zamieszczane na platformie treści pomagały ludziom przetrwać ten trudny czas i  pozostać w kontakcie ze sztuką, dzięki wielu transmisjom z koncertów i wydarzeń kulturalnych. We wrześniu odbyła się także pierwsza edycja festiwalu online “YouTube Dni Kultury” - w ramach wydarzenia swoje treści udostępniło 13 instytucji, między innymi Teatr Kwadrat, Teatr Montownia, Teatr Nowy w Poznaniu, Teatr Polonia, Teatr Wielki w Łodzi czy Teatr Wielki - Opera Narodowa. YouTube pomagał także w zdobywaniu nowych umiejętności w domu. Internauci korzystali z materiałów przygotowanych przez utalentowanych nauczycieli i wykładowców, gotowali z mistrzami i amatorami kuchni, ćwiczyli z trenerami fitness.

SPRAWDŹ TAKŻE: Takiego sklepu w Polsce jeszcze nie było. Xiaomi największy Mi Store w tej części Europy

- W 2020 kreatywność polskich twórców na YouTube sięgała zenitu - rapowali nie tylko muzycy, ale nawet całe zespoły teatralne. Domy aktorów stały się scenami i planami filmowymi, po to, aby utrzymać kontakt z fanami i publicznością. Dużym powodzeniem i uznaniem cieszyły się nowe wersje dobrze znanych nam hitów - Co mi Panie dasz, Jeszcze w zielone gramy - przearanżowane na setki instrumentów i głosów. Rozrywki dostarczali nam twórcy seriali: #ZostańWdomu czy Co robimy w zamknięciu. Natasza Parzymies co prawda opublikowała ostatni odcinek pierwszego sezonu Kontroli tuż przed lockdownem, ale prace nad nowym sezonem odbywały się już w czasie pandemii. Cieszy również duża aktywność twórców edukacyjnych na YouTube - nieocenionych w czasach nauki zdalnej i w momencie, kiedy poszukujemy wiarygodnych i rzetelnych informacji. Z pewnością jest dla kogo tworzyć: od czerwca zaobserwowaliśmy wzrost oglądalności materiałów związanych np. z matematyką aż o 300%. Zauważyliśmy także popularność materiałów, które pomagają nam zdobyć konkretne umiejętności - od technik relaksacyjnych po pieczenie chleba na zakwasie - komentuje Małgorzata Krasowska, Country Manager, YouTube Polska. 

Świat gamingu

W tym roku wśród niezwykle popularnych treści, znalazł się również  content gamingowy. Użytkownicy znaleźli sposób na połączenie rozrywki i podzielenia się swoją pasją z przyjaciółmi. Dla niektórych twórców i ich kanałów ten rok był jednym z najlepszych. Ponad 80 000 twórców zebrało na swoich kanałach 100 000 subskrybentów, ponad 1000 osiągnęło pułap 5 milionów subskrybentów, a ponad 350 aż 10 milionów subskrybentów! Z kolei czas oglądania gamingowych transmisji na żywo wzrósł do ponad 10 miliardów godzin. Co ciekawe, jeden z najpopularniejszych  tegorocznych koncertów online… odbył się w grze. Travis Scott zagrał w "Fortnite", a jego występ był drobiazgowo zaprojektowanym show, wykorzystującym efekty, których zastosowanie nie byłoby możliwe podczas tradycyjnego wydarzenia. 

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Najnowsze