W nowej, zainfekowanej wersji oprogramowania przy logowaniu do aplikacji mobilnej pojawia się komunikat o konieczności potwierdzenia tożsamości numerem telefonu. Po naciśnięciu przycisku „kontynuuj" użytkownik proszony jest o podanie wygenerowanego kodu PIN, który przychodzi w wiadomości SMS oraz loginu i hasła do serwisu transakcyjnego.
Zobacz także: Jak wypełnić wniosek o emeryturę? [KROK PO KROKU]
Bank w oficjalnym komunikacie zaleca zachowanie ostrożności i przypomina, że w autentycznym procesie logowania nie wymaga podania identyfikatora i hasła do serwisu, nie wysyła na telefon komórkowy żadnych certyfikatów bezpieczeństwa lub innych aplikacji do zainstalowania. Nie wysyła również do klientów wiadomości e-mail zawierających link do serwisu bankowości internetowej oraz nie prosi również o wykonanie przelewów testowych.
Sprawdź również: Te gigantyczne centra handlowe zostaną otwarte w Polsce [GALERIA]
Bank zaleca również, aby klient, który zauważył coś podejrzanego podczas logowania, natychmiast wyłączył aplikację i zmienił hasło oraz PIN do aplikacji mobilnej mBanku.
Polecamy: 500 plus. Zapomniałeś złożyć nowy wniosek? Sprawdź, co możesz zrobić
Warto przeczytać: Ile za te same produkty w Lidlu płaci Niemiec, a ile Polak? [PORÓWNANIE CEN]
Zobacz: Niemcy i Francuzi pogrążą polskie firmy transportowe? Jest decyzja ws. pracowników delegowanych
Źródło: /bankier.pl