Klienci mBanku i Pocztowego nie wypłacą już gotówki za darmo

i

Autor: Shutterstock

Bank ostrzega przed wirusem. Sprawdź czy padłeś ofiarą hakerów

2017-08-31 20:06

Nie brakuje dnia, żeby w mediach nie pojawiła się informacja o kolejnym ataku cyberprzestępców lub próbach wyłudzenia danych użytkowników portali społecznościowych czy systemów bankowych. Problem tym razem dotyczy mBanku, który ostrzega właścicieli smartfonów z systemem Android przed szkodliwym oprogramowaniem.

W nowej, zainfekowanej wersji oprogramowania przy logowaniu do aplikacji mobilnej pojawia się komunikat o konieczności potwierdzenia tożsamości numerem telefonu. Po naciśnięciu przycisku „kontynuuj" użytkownik proszony jest o podanie wygenerowanego kodu PIN, który przychodzi w wiadomości SMS oraz loginu i hasła do serwisu transakcyjnego.

Zobacz także: Jak wypełnić wniosek o emeryturę? [KROK PO KROKU]


Bank w oficjalnym komunikacie zaleca zachowanie ostrożności i przypomina, że w autentycznym procesie logowania nie wymaga podania identyfikatora i hasła do serwisu, nie wysyła na telefon komórkowy żadnych certyfikatów bezpieczeństwa lub innych aplikacji do zainstalowania. Nie wysyła również do klientów wiadomości e-mail zawierających link do serwisu bankowości internetowej oraz nie prosi również o wykonanie przelewów testowych.

Sprawdź również: Te gigantyczne centra handlowe zostaną otwarte w Polsce [GALERIA]


Bank zaleca również, aby klient, który zauważył coś podejrzanego podczas logowania, natychmiast wyłączył aplikację i zmienił hasło oraz PIN do aplikacji mobilnej mBanku.

 

Polecamy: 500 plus. Zapomniałeś złożyć nowy wniosek? Sprawdź, co możesz zrobić

Warto przeczytać: Ile za te same produkty w Lidlu płaci Niemiec, a ile Polak? [PORÓWNANIE CEN]

Zobacz: Niemcy i Francuzi pogrążą polskie firmy transportowe? Jest decyzja ws. pracowników delegowanych

 

Źródło: /bankier.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze