Sezon wakacyjny w pełni, a Ty wciąż w podróży. Wyjeżdżasz na wymarzone wakacje i nagle orientujesz się, że w Twoim portfelu nie ma karty płatniczej! Co robić? Spokojnie, nie panikuj. Nie Tobie pierwszemu to się przytrafiło. Pierwszym krokiem jaki musisz zrobić to głoszenie sprawy do banku i zastrzeżenie, czyli zablokowanie karty. Wazne jest też to, czy wraz z kartą miałeś dołączony np. na kartce numer PIN.
Gdzie zgłosić się po zgubieniu karty płatniczej?
Wystarczy, że przyjdziesz do banku i zgłosisz brak karty (zgubienie, kradzież). Możesz to zrobić w każdym oddziale Twojego banku w całej Polsce. Brak karty możesz także zgłosić telefonicznie lub przez Internet, także nawet na zagranicznych wakacjach możesz zastrzec kartę. Pod specjalnymi numerami infolinii banku zdobędziesz wszystkie potrzebne informacje i od ręki będziesz mógł zablokować kartę, wystarczą tylko Twoje dane. Automatycznie dostęp do Twojego konta jest wstrzymany i nikt nie będzie mógł z niego skorzystać.
Oczywiście jeśli wraz z kartą nosiłeś zapisany PIN to wtedy istnieje ryzyko, że ktoś kto ukradł Twoją kartę wypłacił z niej pieniądze, dlatego nigdy nie miej wraz z kartą numeru PIN! Podobnie jest w przypadku kart ze specjalnym chipem pozwalającym na płacenie w sklepach zbliżeniowo, bez podawania numeru PIN. W przypadku karty z możliwością zbliżeniowego płacenia możliwa jest transakcja w wysokości maksymalnie 50 złotych jednorazowo, a w ciągu jednego dnia 150 złotych.
Jak zablokować kartę ofiary wypadku?
Ktoś z Twoich bliskich zginął w wypadku, a karta, którą osoba ta miała w chwili śmierci ze sobą zaginęła. Nie można jej znaleźć w miejscu zdarzenia. Czy taką kartę można zablokować, by nikt niepowołany nie wykorzystał okazji? Tak. Podobnie jak w przypadku kradzieży czy zgubienia wystarczy zgłosić brak karty w najbliższym oddziale banku, telefonicznie lub przez Internet. Wystarczy podać dane osoby, której karta ma być zablokowana.
ZAPISZ SIĘ: Codziennie wiadomości Super Expressu na e-mail