DINO

i

Autor: SHUTTERSTOCK (2) DINO

Sieci handlowe

Dino wydało miliony złotych na nowy interes! Co się zmieni w zakupach?

2024-04-18 16:00

Markety Dino są jedną z najbardziej rozwijających się sieci handlowych w Polsce. Ma już ponad 2400 placówek, a teraz otwiera nową działalność. Będzie handlować w sieci dzięki przejęciu udziałów w drogerii internetowej eZebra.pl. Transakcja kosztowała 63 mln zł.

Dino otwiera nowy biznes

Informacje, że spółka Dino ma zamiar działać również w sieci pojawiały się już kilka miesięcy temu. Teraz – jak podaje portal dlahandlu.pl – stało się to faktem. Dino Polska nabyło 72,22 proc. udziałów w drogerii internetowej eZebra.pl. W sumie po zarejestrowaniu podwyższenia kapitału zakładowego eZebra będzie posiadać ich aż 75 proc.

Na łączną cenę za udziały (kwota ta podlegać będzie weryfikacji według wybranych rzeczywistych danych finansowych na dzień zamknięcia) składa się 11,5 mln zł, które zasiliło eZebra jako wkład z tytułu objęcia przez spółkę nowych udziałów w kapitale zakładowym eZebra i wesprze jej dalszy rozwój, oraz kwota 51,5 mln zł stanowiła zapłatę za istniejące udziały - podano w komunikacie spółki

Dino rośnie w siłę

Dino, które prowadzi ponad 2 tys. 400 sklepów w Polsce, 2023 rok zamknęło z zyskiem wynoszących prawie 26 mld zł. W porównaniu z 2022 r. ta kwota była o 29,6 proc. wyższa. Ciesząca się dużą popularnością eZebra prowadzi drogerię internetową. W 2022 roku zysk spółki wyniósł blisko 5,8 mln zł. eZebra sprzedaje artykuły kosmetyczne i perfumeryjne oraz akcesoria z kategorii uroda, zdrowie, pielęgnacja osobista i gospodarstwo domowe. Klienci mają do wyboru kilkaset  polskich i zagranicznych marek.

QUIZ PRL. Czym pachniała Polska Ludowa?

Pytanie 1 z 15
Popularne perfumy dla pań w charakterystycznej niebieskiej butelce ze złotym korkiem to:
QUIZ PRL. Czym pachniał PRL?
Pieniądze to nie wszystko Maciej Wilk

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze