Dino otwiera nowy biznes
Informacje, że spółka Dino ma zamiar działać również w sieci pojawiały się już kilka miesięcy temu. Teraz – jak podaje portal dlahandlu.pl – stało się to faktem. Dino Polska nabyło 72,22 proc. udziałów w drogerii internetowej eZebra.pl. W sumie po zarejestrowaniu podwyższenia kapitału zakładowego eZebra będzie posiadać ich aż 75 proc.
Na łączną cenę za udziały (kwota ta podlegać będzie weryfikacji według wybranych rzeczywistych danych finansowych na dzień zamknięcia) składa się 11,5 mln zł, które zasiliło eZebra jako wkład z tytułu objęcia przez spółkę nowych udziałów w kapitale zakładowym eZebra i wesprze jej dalszy rozwój, oraz kwota 51,5 mln zł stanowiła zapłatę za istniejące udziały - podano w komunikacie spółki
Dino rośnie w siłę
Dino, które prowadzi ponad 2 tys. 400 sklepów w Polsce, 2023 rok zamknęło z zyskiem wynoszących prawie 26 mld zł. W porównaniu z 2022 r. ta kwota była o 29,6 proc. wyższa. Ciesząca się dużą popularnością eZebra prowadzi drogerię internetową. W 2022 roku zysk spółki wyniósł blisko 5,8 mln zł. eZebra sprzedaje artykuły kosmetyczne i perfumeryjne oraz akcesoria z kategorii uroda, zdrowie, pielęgnacja osobista i gospodarstwo domowe. Klienci mają do wyboru kilkaset polskich i zagranicznych marek.
Polecany artykuł: