Dino przejmuje drogerię internetową
Dino to jedna z najszybciej rozwijających się sieci handlowych w Polsce. Spółka ma zamiar otworzyć w 2023 roku ok. 300 nowych sklepów, a teraz wchodzi w sprzedaż w sieci i kupiła udziały w drogerii internetowej eZebra. eZebra prowadzi drogerię internetową pod adresem ezebra.pl, która oferuje duży wybór artykułów kosmetycznych i perfumeryjnych oraz akcesoriów z kategorii: uroda, zdrowie, pielęgnacja osobista i gospodarstwo domowe.
Wniosek Dino już w UOKiK
Dino zawarło ze spółką eZebra.pl oraz jej wspólnikami przedwstępną warunkową umowę sprzedaży udziałów i umowę wspólników. Spółka nabędzie 75 proc. udziałów w drogerii eZebra.pl. Cena za udziały wyniesie około 61 mln PLN, z czego 11,5 mln zł zasili eZebra jako wkład z tytułu objęcia przez spółkę nowych udziałów w kapitale zakładowym eZebra i wesprze jej dalszy rozwój, a kwota około 49,5 mln zł będzie stanowić zapłatę za istniejące udziały odkupywane przez spółkę od założycieli.
19 października Dino Polska złożyło już w UOKiKu wniosek ws. przejęcia kontroli nad eZebra.pl sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie. Zgłoszony zamiar koncentracji polega na przejęciu przez „DINO POLSKA” S.A. z siedzibą w Krotoszynie kontroli nad eZebra.pl sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz spółkami zależnymi eZebra: 3BOOM sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz JTG Polska sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.