Barbora jest największym internetowym sklepem spożywczym na terenie krajów bałtyckich. Jej obroty w 2019 r. wyniosły 50 mln euro.Firma ogłosiła , że wchodzi też na polski rynek. Strategicznym partnerem Barbory i głównym dostawcą towarów w Polsce będzie sieć Stokrotka, zarządzana przez Grupę Maxima. Jak podaje businessinsider.pl - w ofercie sklepu znajdą się produkty spożywcze i artykuły codziennego użytku, a jako pierwsi będą mogli składać zamówienia mieszkańcy Warszawy. Prezesem nowo utworzonej spółki Barbora.pl zostanie Andrius Jurgelevičius, który jest związany z firmą od początku jej działalności i obecnie pełni w niej funkcję dyrektora handlowego.
Jak bezpiecznie kupować przez internet? Nie tylko przed świętami [PORADNIK]
Grupę Maxima będzie poszukiwać lokalnych dostawców, którzy mogą zaoferować klientom ciekawe produkty regionalne w różnych kategoriach. Otwarcie sklepu Barbora w Polsce wiąże się także z powstaniem nowych miejsc pracy. Planowane jest zatrudnienie blisko 500 osób - począwszy od pracowników administracyjnych i obsługi, po kurierów oraz dostawców.