Od 1 lutego wchodzi w życie tarcza antyinflacyjna 2.0. Zakłada ona m.in. obniżkę podatku VAT na żywność opodatkowaną do tej pory stawką 5 proc. Tańsze masło, mleko, śmietana, pieczywo, jabłka, marchew, ziemniaki. Lista artykułów tańszych dzięki obniżce stawki VAT do 0 proc. jest bardzo długa, w sklepach sieci Lidl Polska to co najmniej 2 000 produktów taniej. Niższych cen klienci mogą spodziewać się już od 1 lutego. W perspektywie kilku miesięcy klienci dzięki temu zaoszczędzą nawet do kilkuset złotych.
Wynagrodzenia w sieciach handlowych. Ile zarabia się w Lidlu, Biedronce czy Kauflandzie?
Wyjątkowy stosunek jakości do ceny to wyróżnik oferty sieci Lidl Polska. W swoją politykę cenową firma na stałe ma wpisane cykliczne akcje promocyjne na produkty codziennego użytku. Konkurencyjną ofertę potwierdzają prowadzone regularnie niezależne opracowania, w tym m.in. raport „Koszyk Zakupowy” przygotowany przez ASM Sales Force Agency. Z badania wynika, że rok do roku Lidl odnotował największy spadek cen wśród sieci handlowych, obniżka wyniosła 5,13% (Raport ASM, grudzień 2021).
Podobnie jak Lidl liczbę przecenionych produktów szacują w Aldi. Przedstawiciele sieci zapowiadają nawet, że już 31 stycznia ceny będą obniżone. Firma zapowiedziała, że "nie czeka na ustawę" i obniży ceny wcześniej. Co ciekawe, w wielu przypadkach obniżka ma być nawet wyższa niż 5 proc.