Dziennikarz musi być ciekawy świata – Agnieszka Romaszewska-Guzy, dyrektor Biełsat TV dla Akademii Zarządzania i Rozwoju

i

Autor: YouTube/Akademia Zarządzania i Rozwoju

Dziennikarz musi być ciekawy świata – Agnieszka Romaszewska-Guzy, dyrektor Biełsat TV dla Akademii Zarządzania i Rozwoju

2020-11-25 9:31

– To jest w tej chwili zawód bardzo trudny, dlatego że dziennikarstwo bardzo się zmienia – mówi Agnieszka Romaszewska-Guzy, założycielka i dyrektor Biełsat TV, w wypowiedzi dla platformy edukacyjnej Akademia Zarządzania i Rozwoju (azir.edu.pl). Zwraca też uwagę, że media w dużej mierze przeniosły się do Internetu i są zastępowane przez media społecznościowe. Pojawiają się także nowe formy dziennikarstwa.

Kto może myśleć o dziennikarstwie? – Po pierwsze to musi być człowiek ciekawy świata, który zechce pokazywać go swoim bliźnim, widzom, czytelnikom – tłumaczy Romaszewska-Guzy i przyznaje, że bardzo często obserwuje wśród dziennikarzy pewien rodzaj narcyzmu i zbyt dużego skupienia na sobie. – Dobrym dziennikarzem będziemy tylko wtedy, jeśli zainteresujemy się czymś poza nami i będziemy w stanie przekazać naszym widzom coś na temat otaczającego świata – uważa dyrektor Biełsat TV, absolwentka historii na Uniwersytecie Warszawskim.

Jej zdaniem, dla przyszłego dziennikarza lepszą alternatywą jest studiowanie innego kierunku niż dziennikarstwo. Uważa bowiem, że dziennikarstwo to rodzaj fachu, a warsztatu trzeba się po prostu nauczyć. – Można się go uczyć na studiach, ale można się go uczyć już też w praktyce, w pracy. Natomiast wiedzy o świecie, kultury ogólnej można się nauczyć na studiach, a to jest bardzo w zawodzie dziennikarza przydatne – wyjaśnia w wypowiedzi dla AZiR:

Akademia Zarządzania i Rozwoju, dostępna pod adresem azir.edu.pl, to innowacyjna platforma łącząca świat nauki ze światem praktyków. Jest ona miejscem, w którym znani menedżerowie, naukowcy i osoby będące autorytetami w różnych dziedzinach, dzielą się swoimi przemyśleniami, radami i wskazówkami z osobami rozpoczynającymi karierę zawodową lub zastanawiającymi się nad wyborem kierunku studiów. Misją AZiR jest wspieranie procesu edukacji i rozszerzanie go o praktyczne wskazówki oraz doświadczenia liderów biznesu i ekspertów, tak aby pomóc młodym ludziom wybrać kierunek studiów zgodny z ich zainteresowaniami i predyspozycjami. Partnerem strategicznym Akademii Zarządzania i Rozwoju jest Żabka Polska.

Więcej informacji na naszej stronie https://azir.edu.pl/

Akademia Zarządzania i Rozwoju

i

Autor: Materiały Prasowe

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze