Na razie nowa akcja Biedronki jest jeszcze okryta tajemnicą, chociaż coraz więcej szczegółów wychodzi na jaw. Zbieranie naklejek i wymienianie ich na maskotki ma się rozpocząć w czwartek, 27 sierpnia i potrwa aż do 2 grudnia. Tak jak w przypadku poprzednich edycji do zgarnięcia będą pluszaki oraz dedykowana im książka. Tym razem hasłem przewodnim całej promocji ma być ekologia - „Bycie eko jest fajne!”. Biedronka chce w ten sposób edukować najmłodszych o tym, jak ważna jest ochrona środowiska i jak wielki wpływ ma na nie działalność człowieka.
Czytaj również: Masz konto w mBanku? Twój rachunek mógł zobaczyć ktoś obcy
Nowe maskotki będą przedstawiać zupełnie inne postacie niż dotychczas. Do zdobycia będą: Chmurka Celinka, Dąb Dyzio, Drzewo Dobromir, Foka Frania, Jarzębina Julka, Kropla Ksenia, Piesek Piotruś, Słońce Sonia, Smog Stefek oraz Ważka Wiola. Fajniaka można wziąć ze sobą do domu za darmo w zamian za 60 uzbieranych naklejek. Przy 40 naklejkach – można go kupić za 19,99 zł. Jedna naklejka przyznawana jest za każde wydane w sklepie 50 zł.
Warto wiedzieć, że sieć promuje zakup niektórych produktów, przyznając za nie dodatkowe naklejki. W tym roku przy jednorazowych zakupach za 50 zł można otrzymać aż 5 naklejek, a dzięki temu jeszcze szybciej zdobyć wymarzonego pluszaka.
Dodatkową naklejkę za każde wydane 50 zł otrzymają klienci za zakupy:
• z kartą Moja Biedronka• co najmniej jednego warzywa lub owocu• produktów z oferty specjalnej• dodatkowy benefit – przyznawany jest za nabycie produktów tworzących wartość dla polskiej gospodarki gospodarki
Kolekcjonerzy Fajniaków mogą nie tylko zbierać pluszaki, ale i o nich czytać. Jeśli uzbierają 15 naklejek, otrzymają za darmo książkę o przygodach Gangu, w której dzielne Fajniaki pomagają rozwiązywać ekologiczne problemy. Książkę „Gang Fajniaków i miasto marzeń”, której autorem jest Marcin Przewoźniak, a ilustratorem Małgorzata Detner, odebrać będzie można we wszystkich sklepach Biedronka w kraju. Można będzie ją też kupić za 9,99 zł.
To jednak nie wszystko. W serwisach App Store i Google Play można też pobrać bezpłatną aplikację z Fajniakami w roli głównej, z grami i quizami o ekologicznych bohaterach Biedronki. W książce znaleźć zaś można kody QR do fajniakowej aplikacji z zadaniami dla małych ekologów.
- Kontynuujemy zapoczątkowaną wiele lat temu dbałość o właściwą rolę warzyw i owoców w diecie najmłodszych i aktywne wspieranie polskiej gospodarki, kładąc przy tym silny nacisk na przyrodę, przy jednoczesnym utrzymaniu formy edukacji poprzez zabawę. To wartości kluczowe dla naszej sieci. Także dlatego, że oznaczają wspólne działanie dla tworzenia dobra i lepszego jutra. Za sprawą akcji „Gang Fajniaków” chcemy podzielić się tymi wartościami z najmłodszym pokoleniem i jego rodzicami. Fajniaki w przystępny sposób pokazują dzieciom, że ekologia jest ważna, odkrywanie przyrody uczy i jest piękne, a wszyscy możemy przy tym pomagać we wzmacnianiu polskiej gospodarki - mówi Beata Jankowiak, dyrektorka działu marketingu sieci Biedronka i członkini zarządu sieci